Publicitātes attēls

Organizācija «D&AD», kas 1960. gados tika dibināta Lielbritānijā kā dizaineru un māksliniecisko direktoru apvienība, mūsdienās ir atpazīstama visā pasaulē. Īpašu prestižu iemantojis tās rīkotais ikgadējais konkurss, kura noslēguma ceremonijā labāko darbu autoriem tiek pasniegti «D&AD» Zīmuļi — viena no iekārojamākajām balvām radošajās industrijās. Šobrīd interesentiem ir iespēja pieteikties gan «D&AD Professional Awards», gan atsevišķos konkursos jaunajiem radošajiem talantiem.

Ziņas Veronika Viļuma 4. janvāris, 2017

«D&AD Professional Awards»

Šogad norisināsies jau 55. «D&AD» konkurss radošo nozaru profesionāļiem, kurā tiek gaidīti darbi no visas pasaules dažādās disciplīnās, tostarp reklāmā, grāmatu dizainā, zīmolvedībā, grafikas dizainā, mūzikas video un filmu nozarē, fotogrāfijā, produktu dizainā, iepakojumu dizainā, medijos, sabiedriskajās attiecībās un citās nozarēs. Kopā 2017. gada konkursā ir 26 kategorijas, kuras smalki sadalītas virknē apakškategoriju. Dalības maksu nosaka vairāki faktori, tostarp pieteikšanās laiks un kategorija, kurā plānots darbu iesniegt.

Konkursā lielākoties tiek pieņemti darbi, kas veikti no 2016. gada 1. janvāra līdz 2017. gada 18. martam, tiem jābūt balstītiem reālā klienta uzdevumā un klienta apmaksātiem. Sīkāk ar nosacījumiem un izņēmumiem iespējams iepazīties «D&AD» mājaslapā. Pērn konkursā tika pieteikti darbi no 76 valstīm. Ja oriģinālā darba valoda nav angļu, iesniedzējam jānodrošina tulkojums. Konkursā var pieteikties gan aģentūras, gan pašnodarbinātie, kā arī klientu pārstāvji.

Konkursa noslēguma termiņš ir 2017. gada 1. marts, taču pēc 15. februāra darbu iesniegšanai tiks piemērots uzcenojums 20% apmērā. Pieteikumus izvērtēs profesionāla žūrija, kuras galvenie kritēriji ir oriģināla un iedvesmojoša ideja, īpaši augsta darba kvalitāte un atbilstība tā kontekstam. «D&AD» konkursa uzvarētāji saņems tradicionālo radošās izcilības balvu — «D&AD» Zīmuli, viņu darbi tiks izstādīti «D&AD» festivāla laikā, publicēti «D&AD» gadagrāmatā un digitālajā arhīvā, tā nesot plašu atpazīstamību un, potenciāli, arī ievērojamas profesionālās izaugsmes iespējas. «D&AD» festivāls norisināsies 2017. gada 25.–27. aprīlī Londonā.

Plašāka informācija par organizāciju «D&AD», tās rīkoto konkursu, iepriekšējo gadu uzvarētājiem un aktuālo pieteikšanos atrodama mājaslapā.

«D&AD» konkurss režisoriem un fotogrāfiem

«D&AD Next Director Award» konkurss režisoriem un «D&AD Next Photographer Award» fotogrāfiem, kas tiek rīkots sadarbībā ar «Getty Images», tiek organizēts, lai izceltu pasaules izcilāko jauno profesionāļu paaudzi (ar ne vairāk kā 2 gadu profesionālo pieredzi) šajās nozarēs. Šogad abiem konkursiem iespējams pieteikties no 10. janvāra līdz 22. februārim, un arī tie noslēgsies «D&AD» festivāla laikā aprīlī. Pērn par «D&AD Next Director Award» labāko režisori kļuva Deizija Džeikobsa (Daisy Jacobs, Lielbritānija), bet par izcilāko fotogrāfi tika atzīta Tema Hoi Jinga (Tam Hoi Ying, Honkonga).

Vairāk par balvām, tostarp «D&AD» Zīmuli, kā arī apmācībām un stipendijām uzvarētājiem, iespējams uzzināt mājaslapā, kurā tiks ievietota arī informācija par pieteikšanos konkursam.

«D&AD New Blood Awards»

«D&AD New Blood Awards» ir konkurss jaunajiem radošo industriju talantiem — jebkuras valsts oficiālas augstākās mācību iestādes studentiem un absolventiem, kuri augstskolu beiguši pēdējo 2 gadu laikā, kā arī ikvienam interesentam vecumā no 18 līdz 23 gadiem. Lai piedalītos konkursā, jāizpēta un jāizpilda kāds no 16 «D&AD» sadarbības partneru piedāvātajiem uzdevumiem («brief»). Tos sagatavojuši globāli plaši pazīstami zīmoli, tostarp «Adobe», «Amazon», «BBC», «John Lewis», «Squarespace». Piedalīties konkursā individuāli vai komandās aicināti jaunie dizaineri, fotogrāfi, tekstu autori, ilustratori un citu radošo nozaru pārstāvji.

Pieteikumus kopā ar žūriju izvērtēs klientu pārstāvji. To iesniegšanas sākums tiks izziņots drīzumā «D&AD» mājaslapā, bet noslēguma termiņš ir šī gada 22. marts. Uzvarētāji tiks paziņoti maijā un papildu citām balvām un atpazīstamībai, labākajiem vasarā būs iespēja piedalīties «D&AD New Blood Academy» Londonā — intensīvā divu nedēļu apmācības kursā jaunajiem dizaina un reklāmas profesionāļiem.