Foto — Reinis Hofmanis

Aizvadītajā «Rīgas modes nedēļā» veikals «Paviljons» sevi pirmo reizi pieteica kā modes zīmolu, demonstrējot rudens–ziemas 2014/15 kolekciju «The Northern Hemisphere», kuras autore ir dizainere Līga Garda.

Ziņas Fold 22. aprīlis, 2014

Kolekcija «The Northern Hemisphere» stāsta par sirdī jauniem un aizrautīgiem cilvēkiem, kuri vēlas lauku mieru un dabu ienest pilsētas mūros un steidzīgajā ikdienā. Tas ir mūžīgs ceļojums no piesnigušiem mežiem, miglas un skarba vēja pie pilsētas pielijušā bruģa un ņirbošās atmosfēras. Kolekcija izceļ ziemeļu puslodes dabas raupjo skaistumu gan krāsu izvēlē, gan dažādu dabīgu materiālu kombinācijās. Tērpiem izmantota niansēta un bagāta krāsu gamma, kas ataino Latvijas dabas spilgtākos toņus: bērzu birzs, dzērveņu, jūras liedaga, miglāja un dzidras debess nokrāsas. Materiālos dominē vilna, kokvilna un lins, un ziemeļu mitrajam un vējainajam klimatam īpaši piemēroti ūdens necaurlaidīgi, vēju aizturoši un elpojoši sintētiskie materiāli. Kolekcijas modeļus raksturo brīvi krītošs siluets, raupjas un arī smalkas faktūras adījumi.

Dizainere un veikala «Paviljons» vadītāja Elīza Ceske–Feldmane stāsta, ka kolekcija «The Northern Hemisphere» ir pirmais pieteikums konceptveikala darbības paplašināšanai arī zīmola statusā. Pirms tam «Rīgas modes nedēļas» skatēs «Paviljona» kolekcijas pārstāvējis vairāku jauno dizaineru — Agneses Narņickas, Daces Krieviņas–Bahmanes, Arta Štamgūta, Indras Salcevičas, Vitas Radziņas, Indras Miklāvas, pašas Elīzas un citu dizaineru radošais darbs, kas komerciāli nav ticis virzīts zem vienota nosaukuma. Jaunās «Paviljons» kolekcijas autore ir dizainere Līga Garda, kas studējusi modes dizainu TEKO dizaina un biznesa skolā, VIA koledžā, Dānijā (TEKO Design + Business School, VIA University College), kur arī iemīlējusi skandināvu estētiku un sapratusi, cik liela nozīme mūsdienu dizainā ir kultūrai, pašapziņai un tradicionālām vērtībām. Apzinoties, ka Latvijai šādu vērtību un tradīciju netrūkst, Līgas mērķis ir nostiprināt jēdzienu «ziemeļu dizains», lai tas rezonētu tikpat nepārprotami kā «skandināvu dizains».

Pilna «Paviljons» rudens–ziemas kolekcija tirdzniecībā nonāks septembrī, bet atsevišķi modeļi — lietusmēteļi, bikses un adīti džemperi vīriešiem un kleitas sievietēm — veikalā būs atrodami jau vasarā.