Animācija — Katrīna Sadovņikova

Rīt, 5. jūlijā, sākas XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētki. Notikuma vizuālo identitāti radījusi studija «Kid Design», un tā stāsta par svētku dalībnieku ceļu, mācoties, radoši izpaužoties un veidojot Latvijas kultūru. Viena no vizuālās identitātes autorēm ir grafikas dizainere Megija Jurevica. Rubrikā «Forša fīča» viņa stāsta par veidu, kā būt kustībā un pārvarēt latviešu introverto dabu.

Forša fīča Fold 4. jūlijs, 2025

«Katram cilvēkam vajag suni, un tā noteikti ir mana pēdējā laika foršākā fīča. Mans suns Šerloks motivē mani iziet ārā visdažādākajās diennakts stundās un laikapstākļos, kuros citkārt būtu izvēlējusies palikt mājās vai aizmirstu paņemt tik ļoti veselīgo pauzi starp darbiem. Šerloks dod man iespēju ieraudzīt fantastiskas debesis, miglu, kas agrās rīta stundās pārklāj labības laukus, un pat sikspārņus Rīgas centrā, ko citādi palaistu garām. Kamēr viņš ošņājas, es pamanu aizvien jaunas nianses savā rajonā vai dabā. Un vēl — ja tev šķiet, ka latvieši ir pārāk introverti un noslēgti, pamēģini pastaigāt apkārt ar suni! Smaidi un sarunas ir garantētas.»

Megija Jurevica teju piecus gadus darbojusies studijā «KID Design», strādājot gan pie zīmolu, gan iepakojuma dizaina projektiem. Šobrīd Megija pievienojusies «Kalve Coffee» komandai, kur dizaineres pienākumus apvieno ar mārketinga vadību.

 

«KID Design» veidotās XIII Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku vizuālās identitātes filozofijas centrā ir darīšanas un radīšanas cildināšana, kā arī dažādu ceļa posmu piedzīvošana — jaunā dalībnieka dzimšana, pirmie soļi kultūras apgūšanā, mācīšanās un radīšana, kas veido latviskās kultūras telpu. Plašāk par svētku vizuālo identitāti rakstījām iepriekš.