«Riga Contemporary» vizuālā identitāte — Dans Jirgensons un Pauls Rietums

Šonedēļ, no 10. līdz 13. jūlijam, Rīgā pirmo reizi norisinās laikmetīgās mākslas mese «Riga Contemporary», ko rīko mākslas centrs «Kim?» sadarbībā ar Rīgas domi. Pasākumā tiks izstādīti vietējo un starptautisko mākslinieku darbi, īpaši akcentējot Rīgas, Baltijas un Skandināvijas mākslas institūcijas. Notikuma vizuālā identitāte, ko veidojuši dizaineri Dans Jirgensons un Pauls Rietums, apspēlē apaļās uzlīmes, ar kurām mākslas notikumos tradicionāli tiek atzīmēti pārdotie darbi.

Ziņas Fold 8. jūlijs, 2025

«Riga Contemporary» mākslas mese «Hanzas Peronā» pulcēs 40 galerijas no Baltijas, Ziemeļvalstīm, Rietumeiropas, Japānas, ASV un citām pasaules valstīm, piedāvājot iespēju vienuviet iepazīt dažādu valstu mākslas ainas un atklāt daudzveidīgu laikmetīgās mākslas piedāvājumu. Kaut arī mākslas meses paredz mākslas darbu iegādi, «Riga Contemporary» vienlaikus būs apskatāma kā apjomīga mākslas izstāde, kas bez maksas pieejama ikvienam interesentam. Paralēli norisināsies arī izvērsta sarunu un performanču programma, kurā piedalīsies mākslinieki, starptautisku mākslas galeriju pārstāvji, mākslas konsultanti, kolekcionāri no Baltijas valstīm un citi radošo nozaru pārstāvji.

«Priecājamies, ka arī Rīgā notiks starptautiski vērienīga laikmetīgās mākslas mese. Iesaistot tajā atpazīstamas galerijas no visas pasaules, «Riga Contemporary» tiecas sniegt atbalstu Latvijas māksliniekiem un mākslas institūcijām, nodrošinot tām starptautisku redzamību un jaunus kontaktus, kā arī iepazīstināt ārvalstu galerijas ar reģiona mākslas vidi,» komentē «Kim?» izpilddirektore Evita Goze.

 

Viens no «Riga Contemporary» mērķiem ir padarīt mākslas procesus plašākai publikai saprotamākus un pieejamākus. Šo pieeju iedzīvina arī pasākuma dizains, ko izstrādājis grafikas dizainers Dans Jirgensons un arhitekts Pauls Rietums. Par meses vizuālās identitātes galveno izteiksmes līdzekli kļuvusi vienkāršā un vienlaikus izteiksmīgā apaļā uzlīme, kas apzīmē mākslas darba pārdošanu. «Apaļās uzlīmes, kas dizainā iekļautas ar zināmu devu humora un šķietami vizuāli uzmācīgu manierē, rotaļīgi ironizē par mākslas mesu kultūru,» skaidro autori.

Dizaineri vēlējās radīt vizuālo valodu, kas neseko modes tendencēm, bet balstās atturīgā, klasiskā estētikā, kas nodrošina vienlaikus pārliecinošu un piezemētu vizuālo klātbūtni. Ņemot vērā, ka mākslas mesēs ir milzīgs informācijas blīvums — stendi, darbi, mākslinieki, sarunas un apmeklētāji —, autori nolēma šo piesātinājumu izmantot arī vizuālajā komunikācijā, velkot paralēles ar 19. gadsimta salonizstādēm, kur mākslas darbi tika izkārtoti blīvi, sniedzot apmeklētājiem daudzslāņainu pieredzi.

 

Dans un Pauls norāda, ka darbs pie vizuālās identitātes un telpas dizaina izstrāde noritēja paralēli, abiem autoriem cieši sadarbojoties un risinot visus uzdevumus kā vienotu sistēmu. «Mēs domājām par to, kā šī salīdzinoši nelielā, bet precīzā vizuālā valoda darbosies dažādos formātos un kontekstos,» stāsta autori. Rezultātā tapis asprātīgs un ikvienam saprotams dizains ar intelektuālu kodolu.

«Riga Contemporary» laikmetīgās mākslas mese norisināsies «Hanzas Peronā» no 10. līdz 13. jūlijam. Visi pasākumi ir bez maksas, iepriekš reģistrējoties pasākuma mājaslapā.

 

«Riga Contemporary» rīko laikmetīgās mākslas centrs «Kim?» — mākslas institūciju tīkla «New Art Dealers Alliance» biedrs — sadarbībā ar Rīgas domi.