Attēls — «Kid Design»

Lai vienlaikus kļūtu tuvāks vietējiem iedzīvotājiem un vairotu savu konkurētspēju «Latvijas Pasts» nu pārtapis vienkārši par «Pastu». Jaunā zīmola un tā stratēģijas izveidē piedalījās reklāmas aģentūra «Magic», savukārt studija «Kid Design» pastam izveidojusi mūsdienīgu vizuālo identitāti, kuras centrā ir izteiksmīga tipografika. Pasta logotipu papildina jauns simbols — putniņš, kas apzīmē čaklumu, rosību un kustību, atsaucoties gan uz uzņēmuma vērtībām, gan pasta vēsturi un tradīcijām.

Ziņas Paula Gāgane 21. augusts, 2025

«Latvijas Pasts» strādā sīvas konkurences apstākļos, un,
 lai kļūtu konkurētspējīgāki, it īpaši e–komercijas jomā, uzņēmums īsteno jaunu stratēģiju, kas ietver gan jaunu klientu apkalpošanas modeli, gan jaunu digitālo risinājumu ieviešanu. «Latvijas Pasta» iepriekšējais zīmols tika veidots 2004. gadā, tādēļ likumsakarīgi, ka līdz ar pārmaiņām uzņēmuma stratēģijā bija nepieciešama arī zīmola maiņa, kura autori — «Magic» un «Kid Design» — tika izvēlēti iepirkuma konkursa rezultātā.

 

Zīmola izstrādes process sastāvēja no vairākiem posmiem — esošā zīmola audita, vairākiem zīmola uztveres pētījumiem, citu valstu pasta zīmolu piemērizpētēm, jaunā zīmola stratēģijas izstrādes, kā arī vizuālās identitātes un komunikācijas materiālu izveides. Procesa gaitā nozīmīga loma bija koprades darbnīcām, kurās piedalījās pasta darbinieki. Izpētes laikā «Magic» stratēģu komanda nonāca pie atziņas, ka uzņēmumu raksturo cilvēcīgums un spēja savienot Latviju un pasauli, savukārt auditorijas vajadzības vieno vēlme sasniegt vairāk sev ērtā veidā. Vērtības, kas izkristalizējās izpētes procesā — cilvēcība, drosme un atvērtība jaunajam — tālāk iedzīvinātas zīmola jaunajā identitātē.

Uzņēmuma juridiskais nosaukums arī turpmāk būs VAS «Latvijas Pasts», taču zīmola nosaukums «Pasts» padarīts lakoniskāks un atbilstošāks tam, kā zīmolu uztver un ikdienā dēvē klienti. «Magic» uzsver, ka vārds «pasts» vienlaikus ietver gan lokālu, gan internacionālu nozīmi, un arī globālajā tirgū loģistikas uzņēmumi nereti savos nosaukumos ietver vārdu «pasts» dažādās valodās.

 

Veidojot «Pasta» jauno vizuālo tēlu, dizaineri tiecās atspoguļot gan pasta tradīcijas, gan uzņēmuma nākotnes ambīcijas. «Pasta» vārdzīmei izvēlēts izteiksmīgs treknraksts, kam kontrastu un detalizāciju piešķir niansētās burtu noslēguma formas (angļu val.— «terminals»). Būtiska jaunās identitātes daļa ir arī kompozīcija, kas nosaka drosmīgu vārdzīmes lietojumu komunikācijas materiālos. Pasta jaunais simbols — putniņš — atspoguļo kustību, ātrumu un nerimstošu čaklumu jau agrās rīta stundās, un reizē ir arī cieņas apliecinājums senajām pasta tradīcijām.

Kā identitātes pamatkrāsa tiek saglabāts jau esošais pasta pakomātu zilais tonis. Dizaineri norāda, ka šāds lēmums pieņemts gan ekonomisku apsvērumu dēļ, gan saglabājot zīmola atpazīstamību. Tomēr jaunajā identitātē mainīts akcenta tonis — no ierastā dzeltenā uz koši rozā. Krāsa tika izraudzīta koprades darbnīcās ar pasta darbiniekiem, un «Kid Design» to vērtē kā drosmīgu un oriģinālu izvēli, kas atpoguļo «Pastu» kā inovatīvu, dinamisku un draudzīgu uzņēmumu. Lai jaunajā vizuālajā identitātē pastiprinātu cilvēciska un atvērta uzņēmua tēlu, ilustrators Agris Čauris radījis mīlīgas ilustrācijas, kas papildina «Pasta» komunikācijas materiālus gan fiziskajā, gan digitālajā vidē.

Autori uzsver, ka vissvarīgākā jaunajā vizuālajā identitātē ir visu elementu kopsumma un to savstarpējā mijiedarbība, kur klātesoši ir kā drosmīgi akcenti un kompozīcijas, tā atvērta un draudzīga komunikācija. Līdz ar identitātes ieviešanu pakāpeniski tiks atjaunots uzņēmuma autoparks, un jau šobrīd ērtākas kļuvušas digitālās platformas  «Pasts.lv» un «Mans.pasts.lv».

 

Autori: «Magic» — Andris Rubīns, Rihards Ginters, Lelde Dālmane, Laura Lapiņa, Reinis Piziks, Sanda Ķestere; «Kid Design» — Jānis Kozinda, Maija Rozenfelde, Jānis Kokarevičs, Melisa Debora Kaškura, Arnis Artemovičs
.