SEB bankas «Nākamās paaudzes pensijas» mājaslapa ir ir Baltijas mēroga digitāls projekts, kas radīts, lai vērstu sabiedrības uzmanību uz nākotnes finansiālo drošību. Vietne lauž mītus par pensiju un skaidro SEB piedāvātā pakalpojuma būtību, neērtu tematu un lielu informācijas apjomu ietērpjot intuitīvā un ērtā risinājumā. Vietnes autori ir digitālo risinājumu izstrādes uzņēmums «Element digital» un reklāmas aģentūra «Magic», kuri par savu veikumu saņēmuši «Red Dot» balvu. Tā ir pirmā mājaslapa Baltijā, kas saņēmusi šo prestižo apbalvojumu.
SEB banka skaidro, ka «Nākamās paaudzes pensijas» pakalpojums ir radīts, reaģējot uz statistiku, ka 82% Latvijas iedzīvotāju neveido papildu uzkrājumus vecumdienām regulāri. Turklāt OECD ierindojis Latviju starp valstīm ar visaugstāko nabadzības risku pensijas vecumā. SEB veiktie pētījumi rāda, ka daudzi par savām vecumdienām domā pārlieku optimistiski vai tās vienkārši atliek «uz vēlāku laiku». Daudzi pieņem, ka izdosies strādāt līdz sirmam vecumam, uzturēt sevi ar biznesu vai saņemt atbalstu no bērniem, lai gan realitāte bieži ir citāda. «Ir normāli, pat pašsaprotami, ka pensija nav prioritāte gados jauniem cilvēkiem, kuru vecumā būtu optimāli sākt tai krāt. Tāpēc SEB mērķis ir transformēt pensiju uzkrāšanas procesu, padarot to tik vienkāršu un intuitīvu kā straumēšanas pakalpojuma abonēšanu, un līdz ar to — pieejamu ikvienam,» stāsta «SEB Life and Pension Baltic SE» valdes priekšsēdētājs Arnolds Čulkstēns.
Lai mudinātu jaunākus cilvēkus laicīgi veidot uzkrājumus un investēt savā pensijā, SEB līdz ar jauno pensiju finanšu pakalpojumu sadarbībā ar «Element digital» un «Magic» izveidojuši arī vietni, kas piedāvā ērtu pieteikšanos un ietver izvērstu, bet viegli uztveramu informāciju. Mājaslapa iesaista lietotāju, kliedējot mītus par pensiju un piedāvājot individuālu finanšu prognozi, kas automātiski pielāgojas lietotāja vecumam un riska profilam. Visa digitālā pieredze izstrādāta bez liekiem soļiem un tehniskiem sarežģījumiem — ar pāris klikšķiem lietotājs var uzsākt «Nākamās paaudzes pensijas» uzkrājumu veidošanu. Pakalpojums darbojas pēc abonēšanas principa un automātiski iekļaujas lietotāja ikdienas maksājumos.


Mājaslapa ir viens no komunikācijas rīkiem «Magic» īstenotajā kampaņā, kur būtiskākā loma atvēlēta trāpīgam tekstam, iztiekot bez liekiem dekoratīviem elementiem. Autori skaidro, ka minimālā estētika apzināti kontrastē ar ierasto komunikāciju finanšu jomā, kur dominē smaidīgi seniori un idilliskas vecumdienas. Kampaņas tiešā valoda mudina uzlūkot pensiju jautājumu lietišķi un nopietni bez ilūzijām vai pārlieku optimistiskiem solījumiem.
«Nākamās paaudzes pensijas» vietne ir pirmā mājaslapa Baltijā, kura saņēmusi «Red Dot» balvu, žūrijai izceļot tās lietotājam draudzīgo dizainu, skaidro informācijas arhitektūru un spēju sarežģītu finanšu pakalpojumu padarīt digitāli pieejamu plašai sabiedrībai. «Mūsu risinājums parāda, ka drosmīgs un lietotājam draudzīgs dizains spēj sarežģīto padarīt vienkāršu — to apliecina gan starptautiskā atzinība, gan klientu pozitīvās atsauksmes,» norāda Arnolds Čulkstēns.


Viedokļi