Foto — Reinis Hofmanis

Jaunā apģērbu zīmola «Be–with» galvenais mērķis nav iekarot vietu piesātinātajā modes pasaulē, bet piedāvāt unikālu produktu, kas balstīts cilvēka dabiskajā vēlmē pēc silta, sirsnīga pieskāriena. Par savām vērtībām «Be–with» izvirzījis attiecības un tuvināšanos ar partneri un mudina mīlētājus būt kopā biežāk un ciešāk, lai savstarpējo saikni uzturētu stipru ilgtermiņā.

Sižeti Fold 14. februāris, 2017

Lai gan mīlestība ir akla, neizskaidrojama un neizmērāma, apģērbu zīmola «Be–with» veidotājas Anna Andersone un Monta Kairēna uzticas zinātniskiem pētījumiem par tās fiziskajām izpausmēm un ietekmi uz cilvēku psiholoģisko komfortu. Septiņdesmit piecus gadus ilgušais Hārvardas Granta pētījums apliecinājis, ka tieši savstarpējo attiecību siltums rada vislielāko pozitīvo iespaidu uz apmierinātību ar dzīvi. Savukārt fizioloģijas pētījumi rāda, ka par tuvību attiecībās rūpējas divi hormoni — vazopresīns un oksitocīns. Vazopresīns lielākoties izdalās dzimumakta laikā, bet oksitocīns atbrīvojas, pieskaroties, apskaujoties, esot kopā. «Be–with» vēlas pievērst uzmanību oksitocīnam — tuvības hormonam, veicinot darbības, kas stimulē tā izstrādāšanos organismā. Tādējādi apģērbs, kas ļauj pieskarties partnera ādai, burtiski uzlabo pāra savstarpējo ķīmiju.

«Be–with» izveidotājas ir start–up vidē labi pazīstamā Anna Andersone («Froont», «Berta», «The Mill» un «Riga Tech Girls» dibinātāja) un modes dizainere Monta Kairēna, kas studējusi Lielbritānijā un Dānijā, bet darba pieredzi guvusi pie Ketas Gūtmanes un Katjas Šehurinas. Iepazīstoties ar Granta pētījumu, Anna aizrāvusies ar jaunu biznesa ideju — radīt atšķirīgu, pasaulē vēl neredzētu apģērbu līniju pāriem.

Pieskāriens spēj uzlabot nervu sistēmu un imūnsistēmu, tas kalpo kā zibensnovedējs stresam, sniedz mierinājumu un iedrošinājumu. Tādēļ visiem «Be–with» apģērbiem aizmugurē ir izveidotas slepenas atveres, kas ļauj neuzkrītoši pieskarties partnera ādai. Zīmola pirmā kolekcija piedāvā garu un īsu piedurkņu kreklus, kā arī tunikas viņam un viņai tumšā toņu gammā. Apģērbos iestrādātie atvērumi neatklāj ādu skatienam, un arī aukstums netiek ķermenim klāt. Apģērbi šūti no patīkamiem audumiem: kokvilnas, mikromodāla un eko sertificēta bambusa šķiedras audumiem. Vairāku apģērbu modeļu izveidē iesaistījusies dizainere Inese Gibeiko, bet ikdienā «Be–with» strādā arī apģērbu konstruktore Līva Bambale. Savukārt zīmola vizuālās identitātes autors ir Zigmunds Lapsa.

Lai nonāktu līdz pašreizējam rezultātam, pusotra gada laikā Anna un Monta radījušas un izmēģinājušas vairāk nekā 50 dažādu prototipu, testējot dažādus audumus, atvērumu dizainu, formu un novietojumu, un vācot un analizējot atsauksmes no pāriem par produktu efektivitāti. Apkārtējo iedrošinājums pamudinājis Annu kopš pērnā oktobra pilnībā nodoties tikai šim projektam. Līdz šim biznesā ieguldīti personīgie uzkrājumi un, zinot, cik laikietilpīgs darbs ir finansējuma piesaiste, uzņēmēja arī turpmāk enerģiju cer veltīt paša produkta attīstīšanai, apģērbu klāsta paplašināšanai un pārdošanas rezultātu veicināšanai. Šobrīd «Be–with» apģērbi nopērkami tikai internetā.

Jautāta par interesantākajām atziņām, kas radušās, aptaujājot potenciālos «Be­–with» klientus, Anna atzīst, ka guvusi apstiprinājumu minētajam pētījumam. Pieskārieni ir svarīgi gan sievietēm, gan vīriešiem un, par spīti dažu ķiķināšanai, tie gaidītākie nemaz neskar intīmās zonas, bet galvenokārt muguru, plecus un kaklu.