Foto — «Litkovskaya»

Paužot atbalstu Ukrainai, iepazīstinām ar desmit izteiksmīgiem ukraiņu apģērbu un aksesuāru dizaineriem. Daudzi Ukrainas zīmoli jau paguvuši gūt plašu ievērību modes pasaulē, piedāvājot gan avangardiskus darinājumus un izsmalcinātus apģērbus, gan mūsdienīgas tradicionālo tērpu interpretācijas un ielu modi.

Ziņas Fold 10. marts, 2022

Dzhus

«Dzhus» ir konceptuāls apģērbu un aksesuāru zīmols, kuru 2010. gadā dibināja ukraiņu dizainere un stiliste Irina Džus (Irina Dzhus). Viņas radītās lietas nepakļaujas modes tendencēm un neiekļaujas ierastajās apģērbu tipoloģijās. Lielākā daļa «Dzhus» skulpturālo apģērbu ir transformējami, piemēram, soma var pārtapt par cepuri vai jaku, bet mētelis var tikt valkāts arī kā kombinezons. Visi zīmola apģērbi tiek izgatavoti, ievērojot augstākos ilgtspējas un ētikas standartus, par ko «Dzhus» saņēmis arī starptautisku atzinību.

Bevza

Sieviešu apģērbu zīmolu «Bevza» 2006. gadā Kijivā dibināja dizainere Svitlana Bevza. Kopš tā laika tas kļuvis par vienu no pasaulē atpazīstamākajiem ukraiņu modes zīmoliem un iemantojis daudzus piekritējus influenceru, slavenību un modes redaktoru vidū. «Bevza» apģērbi ir lakoniski un jutekliski, tajos nojaušami ukraiņu kultūras simboli, kas apģērbā un aksesuāros interpretēti mūsdienīgā veidā. Īpaši izceļas zīmola ilgtspējīgie adījumi — 2021. gadā «Bevza» balaklavas kļuva par sezonas «must–have».

Poustovit

Sieviešu apģērbu zīmols «Poustovit» rada izsmalcinātus un ērtus tērpus ikdienas valkāšanai. Ikvienas «Poustovit» kolekcijas centrālais elements ir kleita. Zīmola siluetos apvienotas tradicionālas un mūsdienīgas detaļas, kā arī izmantoti izšuvumi, mežģīnes un izteiksmīgas tekstūras. «Poustovit» apģērbi ir izteikti romantiski, tomēr brīvie piegriezumi tos padara arī par praktisku garderobes sastāvdaļu. Papildus pamatkolekcijai «Poustovit» radījis arī ielu modes zīmolu «Support».

Kseniaschnaider

Zīmolu «Kseniaschnaider» 2011. gadā dibināja ukraiņu modes dizainere Ksenija Šnaidere (Ksenia Schnaider) un krievu grafikas dizainers Antons Šnaiders (Anton Schnaider). Apvienojot Ksenijas tehniskās zināšanas un Antona «dizains bez dizaina» filozofiju, viņi radījuši ielu modes līniju, kuras centrā ir ilgtspēja. Lielākā daļa «Kseniaschnaider» tērpu veidoti no otrreiz izmantotiem materiāliem un apģērbiem. Zīmols guvis ievērību ar saviem oriģinālajiem džinsa izstrādājumiem.

Frolov

Zīmols «Frolov» rada valkājamu augsto modi, kā arī kāzu tērpus. Zīmola stūrakmens ir radošā un izteiksmes brīvība — caur savu tērpu kolekcijām ukraiņu dizainers Ivans Frolovs (Ivan Frolov) rosina sarunu par viņam svarīgām tēmām, piemēram, par LGBTQ+ kustību, fetišu ētiku un estētiku, kā arī transseksualitāti un dzimumu. Provokatīvie tērpi tiek pielāgoti katra klienta augumam, un pēdējos gados «Frolov» apģērbus kā koncerttērpus iecienījušas vairākas pasaulslavenas dziedātājas.

Paskal

Modes zīmols «Paskal» piedāvā svaigu skatījumu uz sieviešu apģērbu. Zīmola dibinātāja Jūlija Paskāla (Julia Paskal) ir arhitekte, kura savu telpisko domāšanu izmanto, radot skulpturālus tērpu siluetus. Būtiska loma «Paskal» apģērbu tapšanā ir tehnoloģijām, piemēram, lāzergriešanai un augstas precizitātes šūšanai. Par spīti tehniskajai pieejai, zīmola tērpi ir romantiski un dabas iedvesmoti. «Paskal» ir vienīgais ukraiņu apģērbu zīmols, kas regulāri piedalās Parīzes modes nedēļā.

Ruslan Baginskiy

Dizainers Ruslans Baginskis (Ruslan Baginskiy) rada stilīgas un daudzveidīgas cepures sievietēm un vīriešiem — pieejamas gan lakoniskas beretes, gan bagātīgi rotātas platmales. Zīmola cepures atsaucas uz ukraiņu tradicionālajiem tērpiem un 20. gadsimta sākuma modi, kad galvassegas bija neatņemama tēla daļa. Lai gan savu karjeru Baginskis sāka kā stilists, viņš apguvis vietējo amatnieku tradicionālās prasmes, lai ar to palīdzību no jauna iekļautu cepures mūsdienu modes leksikonā. Zīmola fanu pulkā ir arī daudzas slavenības.

Viktoranisimov

Zīmols «Viktoranisimov» veido stilīgus un tajā pašā laikā pārlaicīgus apģērbus vīriešiem. Tajos apvienota elegance, ielu mode, kā arī atsauces uz sporta un militāro apģērbu. Zīmola dibinātājs ukraiņu dizainers Viktors Aņisimovs (Viktor Anisimov) savās kolekcijās stingri ievēro kontinuitāti gan stilistikā, gan materiālu izvēlē, tādējādi ļaujot gadu gaitā viegli kombinēt zīmola apģērbus. Savā jaunākajā kolekcijā, kas tika izrādīta februāra sākumā, dizainers iezīmē jaunu radošu posmu, piedāvājot uniseksa apģērbu kolekciju.

Litkovskaya

«Litkovskaya» ir starptautiski atzīts ukraiņu modes zīmols, kas piedāvā lakonisku un kvalitatīvu apģērbu sievietēm. Tērpu pamatā ir dizaineres Lilijas Latkovskajas (Lilia Litkovskaya) izcilās piegriešanas un šūšanas prasmes. «Litkovskaya» apģērbu vīrišķīgie silueti, kontrastējot ar sievietes ķermeni, ļauj to valkātājai balansēt starp spēcīgu un trauslu tēlu. Drēbes lielākoties ieturētas klusinātā toņu gammā, ļaujot tās viegli kombinēt.

Vita Kin

Zīmols «Vita Kin» savos apģērbos interpretē ukraiņu tradicionālo kreklu «vyshyvanka», kas dekorēts ar krāšņiem izšuvumiem un tautiskiem rakstiem. Plašu atpazīstamību zīmols iemantoja 2015. gadā, kad «Vita Kin» kleitas kļuva par vasaras sezonas aktualitāti, iedvesmojot arī citus dizainerus pievērsties etnogrāfiskiem elementiem. Visas zīmola kleitas ar rokām tiek izgatavotas Kijivā, izmantojot tradicionālas rokdarbu tehnikas. Laika gaitā «Vita Kin» paplašinājis savu repertuāru un iedvesmojas arī no citu kultūru tekstilmākslas.