Foto — Māris Ločmelis

Domājot par sava jaunākā produkta — skropstu tušas «Deep Matter» — reklāmas kampaņu, kosmētikas zīmols «Madara Cosmetics» vēlējās atkāpties no tradicionālajiem skaistuma industrijas naratīviem un ļauties radošam eksperimentam. Fotogrāfs Māris Ločmelis kampaņas attēlus uzņēmis, izmantojot vēsturisko mitrās kolodija fotoplates tehniku.

Ziņas Fold 25. oktobris, 2021

«Madara Cosmetics» galvenā dizainere un reklāmas kampaņas radošā direktore Liene Drāzniece stāsta: «Mūsu sākotnējais mērķis bija notvert dziļu, autentisku skatienu, kas brīvs no šabloniskas izteiksmes, virspusēja emociju atainojuma vai nojausmas par modeļa sociālajām lomām. Šī savdabīgā fotogrāfijas tehnika šķita esam īstais ceļš, kas mūs turp aizvedīs. Skaistumkopšanas reklāmā bieži dominē pavedinoši sieviešu tēli, kas cenšas savaldzināt skatītāju. Mēs gribējām pašķetināt skropstu tušas lietošanas dziļākos motīvus, uzdodot jautājumu, ko mums katram nozīmē acu kontakts, vizuālais tēls un kosmētika — gan profesionāli, gan individuāli.»

 

Kampaņas galvenos attēlus veidojis fotogrāfs Māris Ločmelis, izmantojot mitrās kolodija fotoplates. Šī analogās fotogrāfijas tehnika tika izgudrota 19. gadsimta vidū, un tā prasa lielu rūpību un koncentrēšanos. Katru plati fotogrāfam pašam jāsagatavo neilgi pirms attēla uzņemšanas, un tā arī jāpaspēj attīstīt pirms plate nožuvusi. Pēc plates sagatavošanas katrai fotogrāfijai tiek dotas vien aptuveni piecpadsmit minūtes. Kampaņas veidotāji atklāj, ka reklāmas fotosesijas dienā uzņemti vien desmit attēli: «Analogajā fotogrāfijā ir kaut kas apburošs un pat mazliet dumpiniecisks — it sevišķi šajā laikā, kad apkārt valda bezrūpīgi uzņemtu, bet rūpīgi retušētu digitālo fotoattēlu pārpilnība.»

Par «Deep Matter» seju izvēlēta pasaulē atzītā latviešu modele Liene Podiņa, kura piedalījusies arī citās «Madara Cosmetics» dekoratīvās kosmētikas kampaņās un nereti redzama prestižāko modes žurnālu lapās un augstās modes zīmolu skatēs. Modele atzīst, ka analogās fotogrāfijas process viņai bijis neierasts: «Tas man bija kaut kas pilnīgi jauns. Es jutos kā mazs bērns. Kamera ir citāda nekā tās, pie kurām esmu pieradusi. Māris ierāmē kadru, un man nav ne jausmas, kā tas izskatīsies. Guvu unikālu pieredzi — aizraujošu un varbūt pat nedaudz satraucošu neparedzamā rezultāta dēļ.»

 

Kampaņas veidotāji norāda, ka tās koncepcija un sasniegtais rezultāts iet roku rokā ar zīmola pieeju produktu izstrādei — uzņēmums cenšas sasniegt augstu kvalitāti, izmantojot dabiskas un drošas izejvielas, iztiekot bez mākslīgām krāsvielām un citām apšaubāmām sastāvdaļām.

 

Vairāk informācijas par «Deep Matter» skropstu tušas kampaņu — «Madara Cosmetics» mājaslapā.