Attēls — Rīgas dome

Augustā Rīgas pašvaldības Pilsētas attīstības departaments iepazīstināja sabiedrību ar Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas Transporta un mobilitātes attīstības Tematisko plānojumu. Plānojuma izstrāde tika uzsākta 2024. gada februārī ar mērķi noteikt Rīgas centra transporta infrastruktūras un satiksmes attīstību nākamo 25 gadu laikā.

Ziņas Fold 22. septembris, 2025

Mobilitātes plānojumā iekļauti risinājumi ielu tīkla attīstībai, gājēju un veloinfrastruktūrai, sabiedriskā transporta, ūdenstransporta un dzelzceļa satiksmes attīstībai, kā arī transportlīdzekļu novietņu un mobilitātes punktu izveidei. Plānojumā iekļauti arī priekšlikumi, kā organizēt satiksmi Vecrīgā, kur veidot ātruma ierobežojumu zonas un kā apbraukt Rīgas centru.

Gājēju infrastruktūra

Plānojums piedāvā izveidot jaunus iekškvartālu gājēju ceļus un pasāžas cauri pagalmiem, atjaunojot vēsturiskus savienojumus cauri kvartāliem, kas ir jo sevišķi aktuāli lielos kvartālos, piemēram, starp Aleksandra Čaka un Avotu ielām. Plānojums arī identificē trūkstošus gājēju savienojumus, kuru izveidei nepieciešama jauna vai uzlabojama infrastruktūra — vairākas šādas šķēršļu zonas identificētas ap dzelzceļa loku kā trūkstoši vai nepilnīgi gājēju šķērsojumi pāri dzelzceļam, kā arī uz Brīvības ielas ass.

Sabiedriskais transports

Plānojumā paredzēts ieviest vairākus jaunus sabiedriskā transporta maršrutus, tostarp, tramvaja līniju gar krastmalu no Centrāltirgus līdz Andrejsalai, kā arī Skanstes tramvaja līniju par Sporta, Skanstes, Zirņu un Pērnavas ielām. Šobrīd Rīgas vēsturiskajā centrā sabiedriskā transporta radiālie savienojumi starp centru un dažādām apkaimēm ir pietiekoši, taču jaunais plānojums ievieš jaunus transporta maršrutus perpendikulāri tiem, savienojot apkaimes dienvidrietumu-ziemeļaustrumu virzienos.

Autotransports

Viens no plānojuma mērķiem ir risināt centra apbraukšanu, pilnveidojot Centra loku un Pilsētas loku. Lai to realizētu, plānojums izskata divus jaunus šķērsojumus pār Daugavu — Hanzas šķērsojumu, kas savienotu Hanzas ielu ar kreiso krastu pāri Ķīpsalai, kā arī Ziemeļu šķērsojumu, kas savienotu Spilvi ar Sarkandaugavu. Tāpat plānots paplašināt samazinātā ātrumā zonas centra teritorijā, kā arī ierīkot jaunas pazemes un daudzstāvu autonovietnes, mazinot slogu uz ielām un pagalmiem.

 

Tematisko plānojumu izstrādāja «E. Daņiševska birojs» un «Solvers». Tematiskais plānojums vēl būs jāapstiprina Rīgas domei un tas kalpos kā vadlīnijas šobrīd izstrādē esošajam Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas teritorijas plānojumam. Ar plānotajiem risinājumiem sīkāk iepazīties iespējams šeit.