Foto — «Vilber’s»

Starptautiska biznesa ideju konkursa «Creative Business Cup 2025» nacionālajā finālā uzvarējis «Vilber’s» — specializētu apģērbu zīmols, kas paredzēts personām ar kustību traucējumiem —, iegūstot 5000 eiro balvu un iespēju Latviju pārstāvēt «Creative Business Cup Global» starptautiskajā finālā, kas septembrī norisināsies Kopenhāgenā.

Ziņas Fold 19. jūnijs, 2025

Konkursa finālā, kas norisinājās Latvijas Kultūras akadēmijas Tabakas fabrikas radošajā kvartālā, par uzvaru cīnījās astoņi dalībnieki, kuri prezentēja dažādu nozaru biznesa idejas, tai skaitā inovatīvus mūzikas instrumentus, viedos risinājumus rehabilitācijas vajadzībām, mākslīgā intelekta asistentu ceļotāju vajadzībām u.c. Starp dalībniekiem «Vilber’s» izcēlās ar pārdomāti veidotu kolekciju, kas paredzēta ratiņkrēslu lietotājiem, protēžu nēsātājiem un tiem, kuriem nepieciešams rehabilitācijas apģērbs pēc traumas. Uzņēmuma stāstā apvienojas ne tikai spēcīgs vērtības piedāvājums un izpratne par problēmu, bet arī liels biznesa potenciāls.

 

«Vilber’s» dibinātāja Zane Bērziņa stāsta: «Esam pateicīgi un priecīgi pārstāvēt Latviju «Creative Business Cup Global» finālā Dānijā. Tā ir ne tikai vieta, kur var pavērties lieliskas iespējas sadarbībai, pieredzes apmaiņai un investīcijām uzņēmējdarbības attīstībai, bet arī platforma izpratnes veidošanai par kalpošanu sabiedrībai, it īpaši tās neaizsargātākajai daļai. Sākumā ir daudz izaicinājumu, bet katrs konkurss, pasākums, notikums ir liels stimuls un reāls akselerators uzņēmuma izaugsmē. Ar prieku, entuziasmu un atbildības sajūtu gaidām šo pasākumu!»

Šogad konkursā tika saņemti 26 unikāli radošo uzņēmēju pieteikumi, kas liecina, ka radošās industrijas Latvijā attīstās, un arvien vairāk pieaug to uzņēmumu skaits, kas ierauga biznesa potenciālu starpnozaru uzņēmējdarbības jomās, kurās satiekas radošums, dizains, tehnoloģijas un ilgtspēja. Otrā vieta konkursā tika piešķirta uzņēmumam «Chartizer», kas radījuši reāllaika sadarbības tīmekļa platformu, kas palīdz veidot interaktīvas lielo datu animācijas, savukārt trešo vietu ieguva uzņēmums «Biotops», kas ražo ilgtspējīgu biotekstilu. Materiālu, kas audzēts no kviešu zāles saknēm,  izmanto akustiskajiem risinājumiem, piemēram, sienu paneļiem, griestu difuzoriem un lampām.

 

Starptautiskās žūrijas pārstāve Kamila Marta Sela Martija (Camila Marta Cela Marty), «Creative Business Network» direktora vietniece, atzina, ka, lai izvēlētos uzvarētāju, žūrijai nācās detalizēti vērtēt visus uzņēmējdarbības aspektus: «Latvija kā parasti nāca ar spēcīgu piedāvājumu. Žūrija ņēma vērā gan uzņēmumu unikalitāti un konkurētspēju, gan atbilstību konkursa specifikai, rūpīgi izvērtējot, kurš no uzņēmumiem ne tikai veiksmīgi parādīja savas vērtības un izaugsmes potenciālu, bet arī būs vislielākais ieguvējs no dalības konkursā. Es pamanīju, ka Latvijas pārstāvjiem ir jātrenē savas prezentācijas prasmes, kā arī jāizvirza lielākas ambīcijas. To es novēlu visiem Latvijas uzņēmējiem — augstākas ambīcijas un lielāku pārliecību vēstīt par tām gan dažādos konkursos visā pasaulē, gan investoriem un klientiem.»

 

Uzvarot nacionālajā atlasē, «Vilber’s» ieguva 5000 eiro naudas balvu dalībai «Creative Business Cup Global» Kopenhāgenā un citu izvēlēto aktivitāšu izdevumu segšanai. Tāpat uzņēmuma komandai būs iespēja piedalīties «Creative Business Academy» tiešsaistes apmācībās un dalībnieku izstādē starptautiskā fināla norises laikā Kopenhāgenā, kuru apmeklē ievērojams skaits starptautisku investoru un biznesa ekosistēmas dalībnieku.

 

Sekot līdzi «Vilber’s» jaunumiem iespējams zīmola mājaslapā un sociālajos tīklos Instagram un Facebook.

Par konkursu

«Creative Business Cup» ir globāla iniciatīva, kuras misija ir uzņēmējdarbības un inovāciju stiprināšana. Tas ir nozīmīgs nozares notikums, kurā satiekas uzņēmēji, investori un uzņēmējdarbības eksperti. To organizē Dānijas organizācija «Creative Business Network». Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas un veicināt inovāciju attīstību, palīdzot uzņēmumiem no dažādām pasaules valstīm satikties ar potenciālajiem sadarbības partneriem, kā arī sasniegt globālo tirgu. Konkursa nacionālā atlase notiek 80 valstīs.

 

Latvijā «Creative Business Cup» notiek jau vairāk nekā desmit gadus, un to organizē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra. Iepriekš konkursā Latviju pārstāvējuši «Vividly», «Connection Codes», «Anatomy Next», «Gigi Bloks», «Gamechanger Audio», «Babbit and Friends», «WinGo Deposit», «Scent Camera» un «Stapes!», «Beat the Storm» un «Rocketgrip». Latvijas uzņēmēji vairākkārt konkursā ieguvuši godalgotas vietas.

 

Konkurss «Creative Business Cup» tiek rīkots ERAF projekta «Atbalsts MVU inovatīvas uzņēmējdarbības attīstībai» (ID Nr. 1.2.3.1/1/23/I/001) ietvaros.