Publicitātes attēls

Jau pusgadu Rīgā darbojas Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubators, kurā uzņēmēji saņem atbalstu savu biznesa ideju attīstīšanai. Inkubācijas programmas dalībnieku vidū ir gan pavisam jauni, gan jau atpazīstami radošo industriju pārstāvji, no kuriem lielāko daļu veido modes un interjera aksesuāru zīmoli.

Sižeti Veronika Viļuma 11. maijs, 2017

LIAA Radošo industriju inkubatorā pēc pirmā iesaukuma šī gada sākumā inkubācijā uzņemti desmit, bet pirmsinkubācijā — deviņi dalībnieki. Programmas sākumā, slēdzot līgumu, viņiem tiek izvirzīti konkrēti sasniedzamie mērķi pirmajam programmas gadam. Tie katram inkubatora klientam ir individuāli un tiek sastādīti sadarbībā ar uzņemšanas komisiju un pašiem inkubācijas un pirmsinkubācijas dalībniekiem.

Inkubatora dalībniekiem tiek nodrošināti dažādi atbalsta veidi. Papildu apmācībām un konsultācijām uzņēmējdarbības jautājumos biznesa inkubators rīko arī dažādas meistarklases, lekcijas, tīklošanās pasākumus, iedrošinot jaunos un topošos uzņēmējus, kā arī informējot par jaunumiem uzņēmējdarbībā. Jaunie uzņēmēji var saņemt arī līdzfinansējumu 50% apmērā dažādiem pakalpojumiem, piemēram, mārketinga stratēģijas izstrādei, mājaslapas pilnveidošanai un prototipu izstrādei.

«Ikdienā inkubatora klienti var izmantot mūsu izveidotās koprades un sapulču telpas, kā arī nākt uz mūsu pasākumiem. Inkubatora dalībnieki novērtē kopienas garu un motivējošo vidi, kas palīdz mērķtiecīgāk un aktīvāk strādāt pie savām biznesa idejām, tā uzlabojot savu ideju veiksmes potenciālu,» stāsta Radošo industriju biznesa inkubatora vadītāja Liene Pērkone.

Viena no populārākajām LIAA Radošo industriju biznesa inkubatora klientu pārstāvētajām nozarēm ir modes dizains. Vairāki pieteikumi saņemti arī no aksesuāru un interjera priekšmetu ražotājiem, un dažādu pakalpojumu sniedzējiem, tostarp komunikācijas, mūzikas menedžmenta un izklaides sfērās.

Radošo industriju inkubatora pirmajā iesaukumā iekļuvuši gan jauni, gan jau pazīstami vārdi. Dalībnieku vidū ir modes dizainere un stiliste Baiba Ladiga–Kobayashi, kuras radītais zīmols martā prezentēja savu jaunāko tērpu kolekciju potenciālajiem iepircējiem izstādē Tokijā, Japānā. Savukārt uzņēmums «Grafomap», kas ražo karšu plakātus, atgādinot cilvēkiem par vietām, kur viņi bijuši, kopš darbības sākuma 2016. gada pavasarī turpinājis veiksmīgi attīstīties ASV tirgū. Nīderlandes tirgu apguvis zīmols «Rain:is». Nīderlandieši īpaši novērtējuši uzņēmuma dizaina ideju par T–krekliem un džemperiem ar ūdensnecaurlaidīgu aizmugures daļu, kas ļauj palikt sausiem uz slapjiem velosipēda sēdekļiem lietus laikā.

Starp pirmo pirmsinkubācijas un inkubācijas programmu dalībniekiem ir arī jaunā modes dizainere Evija Šaitere, neparastu paklāju ražotājs «Kutis», tekstilizstrādājumu zīmols «MeadowMe», modes dizaina zīmols «Collar», ādas aksesuāru zīmols «Black Bag», informatīva platforma pasākumiem «Kurp.es», «Allure Art», kas piedāvā komplektus intīmai mākslas radīšanai, interaktīva satura un pasākumu producēšanas uzņēmums «Story Hub», modes māksliniece Baiba Otisone, modes aksesuāru zīmols «Corois», mūzikas menedžmenta uzņēmums «Every Little Thing» un citi uzņēmumi un biznesa ideju autori.

 

Pērn septembrī LIAA izveidoja 15 Biznesa inkubatorus visā Latvijā, kuru darbība tiek finansēta ERAF projekta «Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators» ietvaros. Vairāk par projektu, atbalsta programmām un iespējām pieteikties kādā no inkubatoriem iespējams uzzināt LIAA mājaslapā.