Publicitātes attēls

Novembrī Kopenhāgenā jau tradicionāli norisinājās starptautiskā jauno uzņēmēju konkursa «Creative Business Cup» fināls, kurā par galveno balvu un uzvarētāja titulu sacentās dalībnieki no 59 pasaules valstīm. Latviju tajā pārstāvēja nacionālās atlases uzvarētājs medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmums «Anatomy Next». Demonstrēt savus produktus Dānijā bija iespēja arī vietējās atlases otrās un trešās vietas ieguvējiem «Be–with» un «Solfeg.io».

Sižeti Fold 4. decembris, 2017

«Creative Business Cup» ir globāla iniciatīva, kuras centrā ir IT un radošo industriju uzņēmējdarbības attīstība un inovāciju stiprināšana. Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas biznesa idejas, palīdzot jaunuzņēmumiem no visas pasaules satikties ar potenciālajiem sadarbības partneriem, sasniegt globālo tirgu, rast jaunus kontaktus, kā arī piesaistīt finansējumu.

Latvijas pārstāvis, «Anatomy Next» izpilddirektors Sandis Kondrāts, konkursā prezentēja interaktīvu medicīnas izglītības lietotni, kas palīdz topošajiem ārstiem pilnvērtīgi apgūt cilvēka anatomiju 3D formātā ar papildinātas realitātes iespējām. Komplicētā aplikācija ir vairāku gadu darba rezultāts, kas tapis sadarbībā ar medicīnas profesionāļiem no Latvijas un ASV vadošajām universitātēm. «Anatomy Next komandai» dalība konkursa finālā izrādījās veiksmīga, jo, lai arī uzvaras lauri uzņēmumam gāja secen, Latvijas dalībnieki spēja ieinteresēt un piesaistīt jaunus investorus savas biznesa idejas tālākai attīstībai.

«Dalība «Creative Business Cup» finālā mums sniedza iespēju iepazīties un veidot vērtīgus kontaktus ar gandrīz 60 dažādu valstu pārstāvjiem. Es to redzu kā lielisku platformu, lai pēc nostiprināšanās ASV mēs varētu turpināt iesākto arī citos tirgos. Pateicoties dalībai konkursā, iepazināmies ar dāņu investoru, ar kuru šobrīd aktīvi veicam pārrunas par turpmāko sadarbību. Esmu pateicīgs par milzīgo atbalstu, ko mums šajā konkursā sniedza Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubatora pārstāvji. Augstu vērtēju arī Latvijas vēstnieka Dānijā Kaspara Ozoliņa interesi un atsaucību. Man patiešām radās sajūta, ka esam viens par visiem un visi par vienu. Ticu, ka ar šādu pieeju un atbalstu kopā mēs tiksim tālu un iekarosim ne tikai jaunus pasaules tirgus, bet arī aizvien vairāk cilvēku sirdis,» uz aizvadītā konkursa norisi atskatās Sandis Kondrāts.

«Šogad «Creative Business Cup» nacionālajā atlasē redzējām vairāk nekā 30 lieliskus un radošus biznesa modeļus, kas nozīmē — inovatīvu ideju Latvijā netrūkst. Dalība «Creative Business Cup» globālā fināla pasākumā ir ne tikai par to, lai gūtu uzvaru, bet tā ir iespēja satikt potenciālos sadarbības partnerus, piesaistīt investorus un gūt plašāku atpazīstamību,» komentē LIAA Radošo industriju inkubatora vadītāja Liene Pērkone, aicinot uzņēmējus pieteikties konkursam arī nākamgad.

Pirmo vietu starptautiskajā «Creative Business Cup» konkursā ieguva Ķīnas robotikas jaunuzņēmums «CellRobot», otrā vieta tika islandiešu mūzikas tehnoloģiju kompānijai «Genki Instruments», bet trešā — Libānas projektam «Bildits».

«Creative Business Cup» konkursa atlasi Latvijā organizēja LIAA Radošo industriju inkubators sadarbībā ar biedrību Jauno uzņēmēju centru «Jobs&Society». Iepriekš «Creative Business Cup» konkursā Latviju ir pārstāvējuši zīmoli «Vividly»«Connection Codes»«Drawies» un «GIGI Bloks».