«#esesmuintroverts». Attēls — Reinis Pētersons

Piektdien, 31. augustā, ar konferenci un apbalvošanas ceremoniju noslēdzās «Latvian Art Directors Club» (LADC) organizētais trīspadsmitais Radošās izcilības festivāls «Adwards». Starptautiska žūrija 222 darbu konkurencē piešķīrusi balvas 8 kategorijās. Gada aģentūras titulu šoreiz saņēma aģentūra «McCann Rīga», bet žūrijas simpātijas balva piešķirta Starptautiskajai Rakstnieku un tulkotāju mājai.

Sižeti Fold 3. septembris, 2018

Radošās izcilības festivāla «Adwards 2018» žūrija, kurā strādāja tās priekšsēdētājs Marko Kremona (Marco Cremona), Līva Grīnberga, Tomijs Karlsons (Tommy Carlsson), Džeimss Endrjū (James Andrews), Kostins Bogdans (Costin Bogdan), Dima Dobrovolskis, Reinis Piziks, Aigars Mamis, Papa Chi un Kristaps Šteimanis, atzīst, ka izvēle bija gana daudzveidīga un nebūt ne viegla. Atsevišķās kategorijās bijuši izteikti līderi, turpretim citās — ļoti vienmērīga konkurence.

Divās kategorijās — «Integrētās kampaņas» un «Zīmola stāsts» — 1. pakāpes ordenis piešķirts Latvijas literatūras popularizēšanas kampaņai «#esesmuintroverts» (iesniedzējs — Starptautiskā Rakstnieku un tulkotāju māja).

Kategorijā «Film and Radio» 1. pakāpes ordeni saņēma reklāma «Lemon tariff by velcom» (iesniedzējs — «Not Perfect | Y&R Riga»). Tā veidota Baltkrievijas telekomunikāciju zīmolam ar mērķi uzrunāt jauniešu auditoriju un ieturēta mūzikas video stilā.

Kategorijā «Interaktīvie un digitālie risinājumi» uzvarētāju kļuva Rīgas Centra Humanitārās vidusskolas uzņemšanas kampaņa «No Speak English» (iesniedzējs — «McCann Rīga»).

Kategorijās «Vides reklāma» un «Netradicionālā komunikācija» 1. pakāpes ordeni saņēma vides mārketinga kampaņa «Zewa Deluxe — Lielām ģimenēm» (iesniedzējs — «MMS Communications Latvia»). Tas ir zīmolam «Zewa» 2018. gada vasarā veidots netradicionāls reklāmas vides objekts, kas tika uzstādīts pa ceļam uz festivālu «Positivus» un strauji kļuva populārs instagramā.

Kategorijas «Print Art and Design» preses reklāmai veltītajā apakškategorijā 1. pakāpes ordenis piešķirts preses reklāmai «Grūti nepamanīt» zīmolam «Salmo» (iesniedzējs — «McCann Rīga»). «Branded Content and Entertainment» tika piešķirti tikai 2. pakāpes ordeņi. Vairākās kategorijās, piemēram, «Sabiedriskās attiecības» un «Limbo», žūrija lēma balvas nepiešķirt.

«Adwards 2018» specbalvu «Young Creative» saņēma Toms Upītis. Šī apbalvojuma mērķis ir izcelt industrijas jaunos talantus, un tā tiek piešķirta reklāmas nozares jaunpienācējam, kas piedalījies visvairāk finālistu un apbalvotajos darbos un nozarē nav strādājis ilgāk par trim gadiem.

Uzņēmuma «Antalis» speciālbalvas par radošiem un kvalitatīviem drukas risinājumiem tika piešķirtas par «Rocket Bean Roastery» kafijas iepakojumiem un žurnālu sērijai «Simtgade».

Visvairāk, 8 apbalvojumus, kā arī diplomu «Agency of the Year» šogad ieguva aģentūra «McCann Rīga». Starp finālistiem visvairāk kategorijās un visplašāk pārstāvētas bijušas aģentūras «DDB Latvija» (14 darbi), «Not Perfect | Y&R Riga» (12 darbi) un «McCann Rīga» (11 darbi).

Pilns laureātu saraksts atrodams festivāla «Adwards» mājaslapā.