«Bad Weather». Publicitātes foto

Raupjš, piezemēts, neuzbāzīgs un elegants vienlaikus — tāds ir jaunā vīriešu kosmētikas zīmola «Bad Weather» produktu iepakojums, kas radīts dizaina studijā «Asketic». Tas ieguvis otro vietu Baltijas iepakojuma dizaina konkursa «NAPA Awards» veselības un skaistumkopšanas produktu kategorijā.

Sižeti Veronika Viļuma 16. janvāris, 2019

Ideja par vīriešiem radītu kosmētiku Jānim Ķesam radās pirms dažiem gadiem, strādājot uzņēmumā «Dabba Cosmetics». Lai arī gandrīz visi tā produkti piemēroti abu dzimumu pārstāvjiem, pārdošanas rezultāti liecinājuši, ka tos iegādājas gandrīz tikai sievietes. Tā Jānis secinājis, ka vīriešiem nepieciešama īpaša pieeja, kas izpaužas gan kosmētikas sastāvā, gan zīmola komunikācijā. Šo atziņu viņš realizē, veidojot zīmolu «Bad Weather», kas piedāvā kosmētiku mūsdienīgam vīrietim.

««Bad Weather» ir ceļš uz sevis pieņemšanu un apziņu, ka arī vīrieša āda noveco, ka rūpes par sevi nav sievišķības izpausme, bet pašsaprotama, dzīves kvalitāti uzlabojoša ikdienas sastāvdaļa. Veidojot sejas ādas kopšanas produktu līniju esam vadījušies pēc principa — viens produkts spēj visu, tāpēc kosmētikas lietošanai būtu jākļūst tikpat vienkāršai un vīrišķīgai kā sadzīvošanai ar sliktiem laika apstākļiem, kas mūsu platuma grādos nav retums,» zīmola misiju iezīmē Jānis Ķesa.

Lai atrastu un izstrādātu konceptam atbilstošu vizuālo risinājumu, jau aptuveni gadu zīmola dibinātājs sadarbojas ar dizaina studiju «Asketic». Tās vadītājs Miķelis Baštiks norāda, ka «Bad Weather» iepakojuma dizains veidots tā, lai papildinātu zīmola esenci un uzrunātu tā pamatauditoriju — vīriešus, kuri novērtē skaidrus un efektīvus veidus, kā parūpēties par sevi un apkārtējo vidi.

«Lai saprastu, kā veidot iepakojumu, izgājām ārā, paskatījāmies un sajutām, kā izskatās slikti laika apstākļi. Pastāvējām lietū drēgnā, pelēcīgā laikā. «Ņēmām» lietu un iztulkojām to uz papīra, iepakojuma,» stāsta Miķelis. Rezultātā tapis piezemēts iepakojums ar tekstūru, raksturu, nepieradinātu raupjumu, kuru dizainers raksturo kā «apzināti nepabeigtu». «Savā ziņā tas ir pretstats skaistumkopšanas produktu standartam, kas visbiežāk paredz gludus, košus un krāsainus iepakojumus. Uz pašiem produktiem saglabājām atturīgu grafisko daļu, lai tie būtu neuzbāzīgi ikdienas lietošanā un piešķirtu kontrastu, kastīti atverot,» komentē Miķelis Baštiks.

«Bad Weather» ir viens no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Valmieras biznesa inkubatora uzņēmumiem, bet tā produkti šobrīd pieejami galvenokārt atsevišķos konceptveikalos. Pateicoties dabīgajām izejvielām, Jānis Ķesa «Bad Weather» kosmētiku turpmāk redz arī ekoveikalu plauktos, bārddziņu salonos un citās uz vīriešu auditoriju fokusētās vietās, kā arī atbilstošās e–komercijas platformās.