Publicitātes attēls

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) Radošo industriju inkubators turpina piedāvāt atbalstu un pakalpojumus arvien jauniem biznesa uzsācējiem radošajās industrijās. Pēdējo mēnešu laikā pirmā iesaukuma dalībniekiem pievienojušies vēl 13 dalībnieki — gan jaunie uzņēmēji, gan biznesa ideju autori modes, aksesuāru, interjera, IT un mūzikas jomās.

Sižeti Fold 18. jūlijs, 2017

Arī otrajā iesaukumā viena no populārākajām LIAA Radošo industriju inkubatora klientu pārstāvētajām nozarēm ir modes un aksesuāru dizains. Tāpat dalībnieku vidū ir vairāki interjera priekšmetu ražotāji.

Tā kā modes industrijas uzņēmumi inkubatorā šobrīd ir vairākumā, veicināta un paplašināta sadarbība ar modes nozares organizācijām gan Latvijā, gan ārpus tās. Jūnijā Latvijas Mākslas akadēmijas Modes mākslas katedra kopā LIAA Radošo industriju inkubatoru rīkoja lekciju «Modes procesi», bet nedēļu pēc tās pieci inkubatora dalībnieki piedalījās modes skatē Tartu, ko organizēja Tartu radošo industriju inkubators.

«Inkubatorā ar katru komandu strādājam individuāli un cenšamies atrast vispiemērotākos sadarbības partnerus un mentorus katram dalībniekam. Tomēr, ja inkubatorā ir vairāki vienas nozares uzņēmumi, tas mums paver plašākas sadarbības iespējas ar dažādām saistītām organizācijām. Cenšamies piedalīties tādos sadarbības projektos, kuros ir vislielākais potenciāls palīdzēt attīstīt mūsu programmā esošās biznesa idejas. Tas gan nenozīmē, ka mēs fokusējamies uz atbalsta sniegšanu kādai konkrētai nozarei. Noteikti gaidām pieteikumus arī no kino, arhitektūras, mūzikas, IT un citām nozarēm, jo vēlamies veicināt starpnozaru sadarbību, kas jau šobrīd ļoti veiksmīgi strādā mūsu inkubatorā,» skaidro LIAA Radošo industriju inkubatora vadītāja Liene Pērkone.

Mērķu izvirzīšana ir svarīgākais, iestājoties inkubatorā. Tā ir mēraukla, pēc kuras dalībnieks un arī inkubatora komanda var vadīties un kopā mērīt progresu — dalībnieka ieguldījumu un padarīto konkrētā laika periodā, arī motivāciju un vēlmi attīstīt savu produktu vai pakalpojumu. «Šajā laikā esam vērojuši, kā katra komanda strādā un kā mūsu organizētajos pasākumos iesaistās dalībnieki, tāpēc varam apgalvot, ka būtiska ir ne tikai biznesa ideja, bet arī tās izpildījums,» vērtē Liene Pērkone.

Radošo industriju inkubatora otrā iesaukuma dalībnieku vidū ir uzņēmums «Rozenthal Ceramics», kas nodarbojas ar autortehnikā izstrādātu rotu ražošanu un tirdzniecību. Porcelāna rotas rada arī «GAIJA jewelry» — tajās katra smalkā porcelāna ziedlapiņa ir roku darbs.

Interjera dizaina jomu inkubatorā pārstāv uzņēmumi «Piku», kas ražo koka dekorus — gaismas burtus, un «Kidday», kas nodarbojas ar bērnistabas mēbeļu un interjera priekšmetu izgatavošanu.

Digitālā mūzikas lietotne «Solfeg.io» ir inovatīvs produkts mūzikas izglītībā, kas guvis Latvijas Nacionālā Kultūras Centra atbalstu kā viens no labākajiem digitālajiem mācību līdzekļiem. Uzņēmuma komanda aizvadītā gada laikā ir vadījusi desmitiem muzikālo darbnīcu Latvijas un Zviedrijas skolās, kur guvusi pozitīvas atsauksmes gan no mūzikas izglītības ekspertiem, gan skolēniem.

Savukārt projekts «Interior of Life» veido video stāstus, piedāvājot emocionālu zīmolvedību uzņēmumiem. Kā norāda idejas autori, video struktūra balstīta teorētiskos un praktiskos pētījumos, pie kuriem turpina strādāt projekta komanda. Šobrīd realizēts testa video stāsts, un norit darbs pie apjomīgāka projekta, kuru varēs novērtēt vasaras beigās.

Biznesa ideju par krokotas formas šķīvjiem («crinkly plate») inkubatorā attīsta produktu dizaineris Nauris Cinovics. Nauris šogad prezentēja savu ideju Eiropas kongresā, kas veltīts liekā svara problemātikai (European Congress on Obesity) Portugālē, kurā trauku koncepciju atzinīgi novērtēja gan eksperti, gan starptautiski mediji.

Biznesa idejas attīstības sākumposmā ir «s’COOL» pārstāve Marta Avotniece, kura ar ideju par izglītības procesa uzlabošanas rīku uzvarējusi pirmajā «Startup Slalom» IT hakatonā Ventspilī. «s’COOL» ir rīks, kas piedāvā mācīties, izmantojot viedtālruņa plašās iespējas, tādējādi padarot mācīšanās procesu interaktīvu un interesantu.

Starp otrā iesaukuma pirmsinkubācijas un inkubācijas programmu dalībniekiem ir arī produktu testēšanas platforma «Truquiz», virtuālās realitātes lietotne arhitektiem «Enumly», kā arī biznesa idejas par attīstošām rotaļlietām un rotaļu mājām bērniem, «upcycling» apģērbu ražošanu, un biznesa ideja par dizaina apavu zīmola «BenyAmi» izveidi, kur kurpes kā galvenais akcents apģērbā tiks pozicionētas kā mākslas darbs, pielietojot tādas tehnikas kā izšūšana, auduma manipulācijas, apgleznojumus un 3D druku.

 

Pērn septembrī LIAA izveidoja 15 biznesa inkubatorus visā Latvijā, kuru darbība finansēta ERAF projekta «Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators» ietvaros. Vairāk par projektu, atbalsta programmām un iespējām pieteikties kādā no inkubatoriem iespējams uzzināt LIAA mājaslapā.