«iamintrovert» radošā direktore Una Rozenbauma. Publicitātes foto

4. aprīlī apbalvošanas ceremonijā Rīgas Latviešu biedrības namā tika noskaidroti Latvijas Dizaina gada balvas 2019 ieguvēji — pirmo vietu ieguvusi platformas «Latvian Literature» kampaņa «iamintrovert», otro — «Cube Systems» izstrādātā mobilā lietotne «Derec», trešo — Kristas un Reiņa Dzudzilo veidotā ekspozīcija «Sirdsapziņas ugunskurs».

Sižeti Fold 5. aprīlis, 2019

Latvijas Dizaina gada balvas 2019 žūrijas priekšsēdētājs, Viktorijas un Alberta muzeja Dizaina, arhitektūras un digitālās mākslas nodaļas vadītājs, kā arī 2018. gada Londonas dizaina biennāles radošais direktors Kristofers Tērners (Cristopher Turner) raksturo uzvarētāju: ««#iamintrovert» kampaņa izmanto konceptuālu dizaina domāšanu, lai apgrieztu nacionālu stereotipu kājām gaisā un uzsvērtu tā pozitīvās iezīmes. Kampaņas pamatā ir dizains, kas vērsts uz sociālo iesaisti — tas palīdz veidot kopienas un veicina lasīšanu, piesaistot interesentu uzmanību ar dažādu stratēģisko dizaina rīku palīdzību, tostarp digitālo, grafisko, produkta dizainu, kā arī modi. Kampaņa sasniedz savus mērķus ar humoru un asprātību, kā arī uzkavējas cilvēku atmiņās. Tā parāda nācijas psihi sirsnīgi apburošā veidā ar bagātīgu satura klāstu. Mēs ceram, ka kampaņa turpinās iesākto.»

Balvas galvenā partnera, IT uzņēmuma «Accenture» specbalvu «Labākais digitālais dizains 2019» saņēma mobilā lietotne «Asya» pārdomātām sarunām («Graftik», savukārt atzinības — informācijas vietne «Sieviete un Darbs», (autores Vineta Kreigere un Rūta Jumīte), kā arī mobilās lietotnes «Derec» («Cube Systems») un «Jordānijas Banka» («UX Design Agency»).

«Viedām tehnoloģijām ir nepieciešams ne tikai viedāks domāšanas veids, bet arī viedāks dizains. Mani īpaši priecē, ka šogad 12,21% darbi bija iesniegti digitālā dizaina jomā. Izskatot iesniegtos darbus, uzņēmums vērtēja digitālo dizainu un tehnoloģiju spēju palīdzēt cilvēkiem kļūt produktīvākiem un zinošākiem. Šogad «Accenture» balvu pasniedz lietotnei «Asya», kas palīdz uzlabot savstarpējo komunikāciju. Digitālais dizains ir funkcionāls, kas piesaista uzmanību, bet vienlaikus nav uzmācīgs un ietver ērtu un saprotamu lietojamību, kas ir labs piemērs citiem uzņēmumiem. Arī šā gada «Accenture Technology» pētījumā «Post–digital Era» galvenā uzmanība ir pievērsta cilvēku savstarpējās komunikācijas uzlabošanai,» komentē «Accenture» vadītājs Latvijā Maksims Jegorovs.

No 8. maija līdz 1. augustam laukumā pie tirdzniecības centra «Origo» būs skatāma lielformāta brīvdabas izstāde «Latvijas Dizaina gada balva 2019», kurā varēs aplūkot 20 labākos šī gada konkursam iesniegtos darbus, kuri iezīmē aktuālo situāciju Latvijas dizainā. Jau tagad visus Latvijas Dizaina gada balvas 2019 finālistu darbus var apskatīt šeit.