Publicitātes attēls

Ietekmīgais Ņujorkas dizaina medijs «Elle Decor» 2020. gada pirmo numuru veltījis tēmai «Pasaules sievietes dizainā» (International Women of Design). Starp desmit talantīgām dizainerēm iekļauta arī zīmola «Mammalampa» radošā direktore Ieva Kalēja.

Sižeti Fold 12. februāris, 2020

«Laipni lūgti jaunā dizaina dekādē,» aicina «Elle Decor», apkopojot jauno laikmetu definējošas dizaineres. Šajā izdevumā izcelta stāvlampa no «Mammalampa» kolekcijas «The Queen», kuru raksturo kontrasta spēle ar materiāliem. Dizaina objektā sastopas metāla pati nabadzīgākā manifestācija — rūsa un pats augstvērtīgākais metāls — zelts. Šajā kombinācijā materiāli ne tikai izceļ viens otru, bet arī nojauc stereotipisko robežu starp vērtīgo un bezvērtīgo.

 

Žurnāla «Elle Decor» galvenais redaktors Vitnijs Robinsons (Whitney Robinson) bieži tiek minēts kā viens no ietekmīgākajiem dizaina nozares speciālistiem ASV. Tāpēc Ievu Kalēju īpaši priecē tas, ka viņš savā Instagram kontā @whowhatwhit ar teju 80 tūkstošiem sekotāju, piesakot žurnāla jauno numuru, pievienojis atsauci uz «Mammalampa».

«Ņujorka ir dizaina epicentrs, un nokļūt šajā dizaina apritē, visticamāk, ir katra dizainera sapnis. Fakts, ka «Mammalampu» pamanījis tāds ietekmīgs nozares medijs kā «Elle Decor», ir gan apliecinājums mūsu dizaina aktualitātei, gan mērķtiecīgas sadarbības rezultāts ar partneri, kas pārstāv mūs Ņujorkā un Losandželosā un izcili pārzina šo vidi, klientus un tendences,» uzskata Ieva Kalēja.

 

Jautāta, kādos veidos dizainers var rūpēties par to, lai viņu pamanītu starptautiski, Ieva atbild: «Nevajadzētu likt pārāk lielas cerības uz ceļu, kur produktu dizainers viens, neatkarīgi no industrijas var iekarot pasauli. Lai produkts būtu starptautiski veiksmīgs, ir nepieciešamas vismaz trīs spēcīgas komponentes: ražošana, produktu dizains un zīmols. Ja raugāmies uz uzņēmumiem, kas Latvijā rada augstvērīgu produktu dizainu, ir novērojama tendence — uzņēmuma vadītāji paši ir arī produktu dizaina autori. Talantīgi un daudzpusīgi cilvēki! Taču kopumā nozare stagnē. Lai tā attīstītos, nepieciešams veidot ciešāku sadarbību starp profesionāļiem — ražojošiem uzņēmumiem, produktu dizaineriem un zīmolvedības spaciālistiem. Nozarei nepieciešama valstiska stratēģija, profesionāļu konsolidācija. Ļoti ceru, ka ledus būs sakustējies līdz ar Dizaina centra izveidošanu un Latvijā tiks radīts arvien vairāk veiksmīgu produktu. Ja uzņēmums ir izvēlējies radīt augstvērīga dizaina produktu, būt starptautiski pamanītam un konkurētspējīgam ir būtiskākais nosacījums, jo Latvijas tirgus gluži vienkārši ir par mazu, lai uzņēmums izdzīvotu. Tas ir gan pamatnosacījums, gan lielākais izaicinājums — radīt produktu dizainu, kas ir starptautiski konkurētspējīgs.»

 

Desmit gadu laikā «Mammalampa» produkti ir iekarojuši savu vietu uz pasaules skatuves — līdz pat 90% «Mammalampa» produktu tiek eksportēti uz vairāk kā 20 valstīm, kur tie tiek iekļauti nozīmīgos interjera projektos līdzās pasaules vadošajiem dizaina zīmoliem. Arī no brīža, kad radīts «The Queen» kolekcijas lampu dizains, līdz «Elle Decor» numuram, kurā tas izcelts kā «laikmetu definējošs», pagājuši desmit gadi.