Attēls — «Not Perfect Riga»

Apbalvošanas ceremonijā 9. jūlijā tika pasniegtas piecpadsmitā radošās izcilības festivāla «ADwards» balvas — kopumā 15 zelta godalgas 28 disciplīnās. «Grand Prix» šoreiz izpalika, bet dubults zelts ar žūrijas mīlestības apliecinājumiem piešķirts «Satori» kampaņai «Esi mūsu Soross» (autori —Alise Zariņa, Dana Jurkjāne). Par Gada aģentūru kļuvusi «McCann Riga».

Ziņas Fold 11. jūlijs, 2021

Festivālā darbi tika vērtēti desmit kategorijās un vairākās apakškategorijās: integrētās kampaņas, sabiedriskās attiecības, interaktīvie un digitālie risinājumi, zīmola saturs un izklaide, zīmola stāsts, pasākumi un sponsorēšana, preses un vides reklāma, netradicionālā komunikācija, TV un radio, drukas māksla un dizains. Šogad izveidota arī jauna kategorija — radošās izcilības eksports. Pavisam konkursam tika iesniegti 253 darbi, visvairāk — kategorijā «Drukas māksla un dizains».

 

«Radošie ir izdzīvojuši! Kaut arī pagājušogad, pasniedzot balvas, mums šķita, ka esam tikuši galā ar īstu šķēršļu joslu, viss gads turpinājumā izrādījās viens vienīgs milzīgs izaicinājums. Vienlaikus jaunā realitāte pavēra jaunas iespējas radošumam, un šogad ar gandarījumu vērojam šo darbu augļus. Priecājamies, ka šogad atkal bija iespējama apbalvošanas ceremonija klātienē, un ceram, ka nākamais gads radošajiem būs vieglāks laiks, kas ļaus domām lidot un idejām plaukt,» stāsta «Latvian Art Directors Club» direktore Žanete Eglīte.

 

Darbus vērtēja 20 žūrijas locekļi no 12 valstīm. Tāpat kā pagājušogad, arī šoreiz žūrijas darbs notika attālināti, ļaujot pulcēt izcilus nozares profesionāļus no visas pasaules. Žūrijas prezidente bija Klaudija Kristovao (Claudia Cristovao), Google dizaina studijas «APAC» vadītāja Tokijā, kura šogad ieņem arī žūrijas prezidentes lomu Kannu «Lauvās» (Cannes Lions). «Šogad uzslavu pelnījuši pilnīgi visi festivāla dalībnieki. Pagājušais gads nebija viegls, īpaši tik mazā valstī un tirgū, kāds ir Latvijā, — konkurence ir liela, budžeti tika samazināti, taču, neskatoties uz to, jūs visi strādājāt un spējāt radīt idejas,» uzsver Klaudija Kristovao.

Integrētās kampaņas

Zelta godalgas piešķirtas aģentūrai «Nord DDB Riga» par kampaņu «Palīdzi izrauties no vardarbības ģimenē!» (klients — Latvijas Radio), Alisei Zariņai un Danai Jurkjānei par kampaņu «Esi mūsu Soross» (klients — «Satori») un aģentūrai «Wknd» par kampaņu «Daba neko nav atcēlusi!» (klients — Latvijas Dabas fonds).

 

TV & Radio

Zelta godalga piešķirta studijai «Overpriced» par kampaņu «We are NATO» (klients — NATO).

 

Interaktīvie un digitālie risinājumi

Disciplīnā «Interaktīvās kampaņas» zelta godalgu saņēmusi aģentūra «McCann Riga» par kampaņu «Viltus Viltus Ziņas» (klients — Latvijas Republikas Kultūras ministrija). Zeltu ieguvušas arī Alise Zariņa un Dana Jurkjāne par «Esi mūsu Soross» disciplīnā «Sociālo mediju komunikācija» (klients — «Satori»).

Drukas māksla un dizains

Aģentūras «Not Perfect» «Tele 2 bezvadu mājas internets» atzīts par zelta vērtu darbu disciplīnā «Grafiskā komunikācija» (klients — «Tele 2»). Divas zelta godalgas piešķirtas disciplīnā «Izdevniecība»: bērnu grāmatu izdevniecībai «Liels un mazs» par grāmatu «Puika ar suni. Stāsts par nosargātu noslēpumu» un tipogrāfijai «Livonia Print» un studijai «Overpriced» par kopdarbu «Mūsu tēvzemes aprakstīšana» (klients — Imanta Ziedoņa fonds «Viegli», Imanta Ziedoņa muzejs). Zelts piešķirts arī disciplīnā «Zīmola vizuālā identitāte» — aģentūrai «McCann Riga» un «Overpriced» «Tu mani atradi!» (klients — «Dzintars»). Bet disciplīnā «Ilustrācija» par uzvarētāju atzīta Guna Poga ar darbu «LV: Mammmanuālis. Rokasgrāmata jaunajiem vecākiem» (klients — «Aminori»).

Preses un vides reklāma

Ar zeltu disciplīnā «Vides reklāma. Produkti, pakalpojumi, tēls» apbalvota aģentūra «McCann Riga» radītā «Velux» kampaņas «Ļauj savam mājoklim elpot» reklāma. Savukārt disciplīnā «Vides reklāma. Korporatīvā sociālā atbildība, labdarība, sociālā reklāma» augstāko žūrijas vērtējumu ieguvusi Lotes Vilmas Vītiņas Rīgas domei radītā reklāma «Svētki katram».

Pasākumi un sponsorēšana

Zeltu ieguvusi pasākumu aģentūra «Skudras Metropole» ar spoguļnamiņu virs Amatas upes (klients — «Paulig Coffee Latvia»).

Radošās izcilības eksports

Jaunieviestajā kategorijā par pirmo zelta godalgas ieguvēju kļuvusi aģentūra «Publicis Riga» ar «#StillSpeakingUp Deeptruth» (klients — «Propuesta Civica»).

Young Creative

Balvu, kurai reklāmas, grafiskā un digitālā dizaina darbus iesniedz jaunie radošie talanti līdz 28 gadu vecumam, ieguvušas trīs radošas personības: Lelde Adele Cīrule («Calm Your Tits»), Megija Jurevica (žurnāls «Procesā») un Eva Abduļina (burtveidols «Austra»).

Klienta komentārs

Balvu «Klienta komentārs» piešķīrusi īpaši izveidota žūrija, kurā darbojās Latvijas uzņēmumu pārstāvji. To šogad saņem trīs konkursanti: aģentūra «Publicis Riga» ar «#StillSpeakingUp Deeptruth», «Wrong Digital» ar «Uzveic tumsu» (klients — «Latvijas Mobilais Telefons») un «Dirty Deal Audio» ar sarunu festivāla «Lampa» audio zīmolvedības projektu.

 

Ar pilnu laureātu sarakstu iespējams iepazīties šeit «ADwards» mājaslapā. Radošās izcilības festivālu «ADwards» rīko «Latvian Art Directors Club».