Publicitātes foto

Noslēgusies starptautiskā biznesa ideju konkursa «Creative Business Cup 2022» nacionālā atlase, un noskaidrots uzvarētājs — 28. jūnijā Latviju un savu uzņēmumu konkursa finālā Dānijā pārstāvēs Jānis Siders, kura zīmols «Stapes» rada ieskaujošas skaņas interjera elementus.

Ziņas Fold 29. aprīlis, 2022

«Stapes» piedāvā ieskaujošus skaņas (immersive sound) zviļņus, kas ļauj telpiski sajust skaņu caur ķermeni, tādā veidā pilnvērtīgi nododot skaņas pieredzi un papildinot virtuālās realitātes piedzīvojumus. «Radot produktu, domājām par efektīvāko veidu, kas ļauj sasniegt meditatīvu stāvokli, paralēli iedarbojoties ar skaņu un attēlu uz maņu orgāniem un ķermeni,» par «Stapes» stāsta tā izveidotājs Jānis Siders. Viņš norāda, ka, izmantojot šim produktam radītu skaņas apstrādes algoritmu, iespējams izveidot audiovizuālu programmu, kas paaugstinātu endorfīna līmeni, samazinātu stresu un uzlabotu produktivitāti.

 

««Stapes» koncepts tirgū vēl nav redzēts un ir aktuāls profesionāļiem un citiem augstas intensitātes darba veicējiem šajā laikā, kad dzīves ritms kļūst arvien ātrāks,» pārdomās par uzvarējušo produktu dalās viens no žūrijas locekļiem, jaunuzņēmuma «Keyless» dibinātājs no Itālijas Marko Alegreti (Marco Allegretti). Pagājušā gada nacionālās atlases uzvarētājs, zīmola «Scent Camera» radītājs Sandris Mūriņš par «Stapes» saka: «Mani fascinē uzvarētāju komandas ambīcija un iecerētā tehnoloģija. Ja šī tehnoloģija strādās, tā tiešām var palīdzēt cilvēkiem labāk nomierināties un izgulēties.»

Otro vietu konkursā ieguva zīmols «Toma Kitchen». Viņu piedāvātie ēdiena gatavošanas rīki, kas piemēroti ģimenēm, bija tik pārliecinoši, ka puse žūrijas locekļu bija gatavi iegādāties produktu uzreiz pēc prezentācijas. Trešo vietu konkursa nacionālajā atlasē izcīnīja zīmols «Exoy», kas izgatavo telpiskus gaismas objektus, kurus, kā norāda zīmola pārstāvji, jau šobrīd iecienījuši patērētāji ASV tirgū.

 

«Creative Business Cup 2022» nacionālās atlases dalībnieku prezentācijas var noskatīties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Radošo industriju inkubatora Facebook lapā.

«Creative Business Cup» ir globāla iniciatīva, kuras misija ir uzņēmējdarbības un inovāciju stiprināšana. Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas un veicināt inovāciju attīstību, palīdzot uzņēmumiem no dažādām pasaules valstīm satikties ar potenciālajiem sadarbības partneriem, kā arī sasniegt globālo tirgu. Konkursu rīko Dānijas organizācija «Creative Business Network».

 

«Creative Business Cup» nacionālās atlases notiek 80 valstīs. Latvijā konkurss notiek jau devīto gadu, un to organizē Radošo industriju inkubators. Iepriekš konkursā Latviju pārstāvējuši uzņēmumi «Vividly», «Connection Codes», «Anatomy Next», «Gigi Bloks», «Gamechanger Audio», «WinGo Deposit» un «Babbit». Latvija var lepoties ar divām otrajām vietām šī konkursa starptautiskajā finālā — 2014. gadā to ieguva «Gigi Bloks», bet 2018. gadā — «Gamechanger Audio». Savukārt trešo vietu 2021. gadā ieguva zīmols «Scent Camera».