Foto — Anda Upmale

Zīmols «Thatday» izstrādājis dabai un ķermenim draudzīgas mēnešreižu biksītes — inovatīvu un ilgtspējīgu risinājumu, kas spēj aizstāt vienreizlietojamos higiēnas produktus. Uzņēmuma dibinātāja ir pārliecināta, ka ar savu produktu un zīmolu, viņa var ne vien saudzēt dabu un padarīt mēneša «īpašās dienas» ērtākas, bet arī rosināt atklātu sarunu par mēnešreizēm un ķermeņu dažādību.

Ziņas Paula Gāgane 29. aprīlis, 2022

«Thatday» dibinātāja juriste Kintija Bērzkalne pastāstīja, ka ideja par sava mēnešreižu apakšveļas zīmola veidošanu viņu nodarbinājusi jau vairākus gadus, bet pērn to izdevies īstenot. Apakšveļa tiek ražota tepat Latvijā, Liepājā, kur «Thatday» komanda rūpīgi strādā pie produkta kvalitātes un turpmākās attīstības. Lai gan zīmols ir pavisam jauns, «Thatday» jau guvis panākumus, pagājušajā gadā izcīnot otro vietu Latvijas Dizaina gada balvas produktu dizaina kategorijā.

 

«Thatday» biksītēs ir iešūti trīs īpaši šķidrumu uzsūcoši slāņi, kas pilda savu funkciju, neradot diskomfortu un kairinājumu, un spēj uzsūkt tikpat daudz šķidruma, cik 3–4 tamponi. Visi izmantotie audumi paredzēti drošai saskarei ar ādu, kā arī ir «Oeko–tex» sertificēti. Veidojot dizainu, galvenokārt tikuši ņemti vērā funkcionālie aspekti, kas ļautu biksītēm pildīt galveno uzdevumu — aizsargāt valkātāju no noplūdēm un nevēlamiem traipiem uz apģērba. Neskatoties uz funkcionālajiem ierobežojumiem, «Thatday» produktu klāsts ļauj izvēlēties sev piemērotāko dizainu — siluetu, vidukļa augstumu un iecienītāko krāsu —, kā arī izveidot pilnu veļas komplektu, piemeklējot krūšturi.

Ar sava zīmola un produktu palīdzību Kintija vēlas ne vien padarīt mēnešreižu norisi ērtāku, bet arī rosināt atklātu diskusiju par ķermeņu dažādību un dabīgajām funkcijām. «Sarunās ar draudzenēm sapratu, ka agrīnās atmiņas par mēnešreizēm diemžēl visbiežāk mijas ar kauna un neērtības sajūtu — skolā nejauši no somas izkritis tampons, ap gurniem apsieta jaka, kas slēpj negaidītu noplūdi, «bastotas» sporta stundas un citas situācijas likušas domāt, kāpēc tas notiek ar mani?» pieredzē dalās Kintija. Zīmola dibinātāja ir pārliecināta, ka mēnešreizes pārāk ilgi uztvertas kā tabu tēma, padarot atklātu komunikāciju par tām sarežģītu. Īpaši svarīgi ir spēt par to runāt pusaudžu vecumā, tādējādi kliedējot raizes un neziņu, kā arī novēršot veselības problēmas, kas mēdz rasties, noklusējot menstruāciju cikla īpatnības.

 

Ne mazāk būtisks ir mēnešreižu apakšveļas ilgtspējas aspekts. Statistika rāda, ka dzīves laikā patērējam ap 11 000 higiēnas preču, kuru sadalīšanās dabā prasa vismaz 500 gadu. Nerunājot par produktu ražošanā izmantotajām kaitīgajām vielām, vienreizējās higiēnas preces nonāk atkritumu poligonos, kur tās sadalās mikroplastmasā un tālāk piesārņo ūdenstilpes, pludmales un ūdensapgādes sistēmu. «Arvien pieaugot klimata krīzes radītajām sekām, ideja par mēnešreižu apakšveļu šķita kā iespēja ielikt savu artavu, lai vai cik nelielu, vairāku aktuālu problēmu risināšanā,» atzīmē Kintija.

 

Uzņēmuma vērtības atspoguļo arī «Thatday» vizuālā identitāte, kuras autore ir dizainere Līga Rīga. Maigā krāsu palete zīmola vizuālajā valodā savienota ar grafiskiem elemetiem, kas rada asociācijas gan ar mēnešreizēm un menstruālo ciklu, gan ar ķermeņa formu dažādību, kā arī produkta tehnoloģiskajiem aspektiem.

 

Plašāka informācija par «Thatday» — zīmola mājaslapā.