Attēls — «Reflect»

Zīmolu stratēģijas un dizaina studijas «Reflect» veidotā kampaņa «Tīra māja, tīra jūra» radīta, lai popularizētu Eiropas Savienības ekomarķējumu jeb «ekopuķīti», kā arī lai informētu patērētājus par šī marķējuma nozīmi, aicinot izvēlēties dabai draudzīgākus tīrīšanas līdzekļus. Kampaņā par galvenajiem varoņiem kļuvušas zivis, kuras, līdzīgi kā cilvēki, veic dažādus mājas darbus.

Ziņas Fold 20. maijs, 2022

«Reflect» norāda, ka 2020. gada nogalē Ekodizaina kompetences centra veiktais pētījums par patērētāju paradumiem, izvēloties sadzīves ķīmiju, parādīja, ka aptaujātajiem tīrīšanas līdzekļu izvēlē visbūtiskākais aspekts ir tas, vai tie labi tīra. Lai gan ekoloģisku līdzekļu izmantošana tiek uztverta pozitīvi, cilvēkiem ir bail, ka tie nebūs tik efektīvi un tīrīs sliktāk. Atklājās arī, ka Latvijas iedzīvotāji neatpazīst ES ekomarķējumu (EU Ecolabel), tādējādi mazinot uzņēmumu interesi sertificēt savus produktus.

Kampaņas «Tīra māja, tīra jūra» mērķis ir pastāstīt, ka ekoloģiski līdzekļi ir tikpat efektīvi kā citi, bet nodara mazāku kaitējumu dabai, savukārt «ekopuķīte» ir uzticams veids, kā pārliecināties par to, ka produkts ir videi draudzīgāks. «Reflect» projektu vadītāja Helēna Zakare atklāj, ka pasūtītājam bija svarīgi izvairīties no seksisma, kas nereti raksturīgs tīrīšanas līdzekļu reklāmām, kurās par centrālo tēlu tiek izvēlētas «sievietes pie izlietnes», tāpēc studija piedāvājusi izmantot ūdens iemītniekus. Kampaņā attēlotas Baltijas jūras zivis, kuras savās mājās — ūdens dzelmē — veic ikdienišķus tīrīšanas darbus, izvēloties līdzekļus ar ekomarķējumu, tādējādi mazāk piesārņojot jūru un aicinot arī cilvēkus rūpēties par dabu.

 

Pirmais kampaņas posms bija plakātu izvietošana sabiedriskā transporta pieturās pagājušā gada pavasarī, un arī kampaņas vizuālā valoda, kas veidota kā kolāža, ir pavasarīga, koša un pamanāma. Pēc tam sadarbībā ar studiju «VFS Films» radīts arī video. «Režisore Žaklīne Zābere–Gāga un producente Agne Skane, ieraugot risinājumu ar zivīm, uzreiz redzēja, ka to var attīstīt animācijā. Koprades procesā nonācām pie idejām, kā plakātu zivis iedzīvināt jeb burtiski padarīt cilvēcīgākas,» stāsta Helēna.

 

Vairāk informācijas par kampaņu «Tīra māja, tīra jūra» — «Reflect» mājaslapā.