Publicitātes attēls

Ko Latvijas Dizaina gada balvas 2023 (LDGB) Atlases žūrija sagaida no konkursam pieteiktajiem darbiem? Sērijas noslēdzošajā ekspresintervijā padomus konkursa dalībniekiem sniedz UX un pakalpojumu dizainere Līga Lētiņa. LDGB rudens darbu iesniegšana turpinās līdz 15. novembrim.

Intervijas Fold 11. novembris, 2022

Līga Lētiņa ir viena no UX un pakalpojumu dizaina nozares aizsācējām Latvijā, mentore, lektore un radošu darbnīcu, dizaina sprintu fasilitatore. Līga vada Dizaina un izpētes nodaļu uzņēmumā «Printify», un viņai ir vairāk nekā divpadsmit gadu pieredze, risinot kompleksus izaicinājumus finanšu, telekomunikāciju, veselības aprūpes un apdrošināšanas uzņēmumos, kā arī valsts pārvaldē. Konferences «UX Riga», kā arī kustību «UX/UI Riga Meetup» un «Riga Tech Girls» līdzdibinātāja.

Ko sagaidāt no Latvijas Dizaina gada balvai pieteiktajiem darbiem kategorijā «Digitālie risinājumi»?

Ļoti gribētos redzēt pieteikumus, kas rada sajūtu «wow, Latvija var!», — darbus, kas pārsteidz ar inovatīvu pieeju, gudru jaunāko tehnoloģiju izmantošanu, kā arī kvalitatīvu risinājumu, kas radījis pievienoto vērtību sabiedrībai. Ja runājam par tīmekļa, mobilo lietotņu vai digitālo produktu risinājumiem, vēlos redzēt darbus, kuru izstrādes procesa centrā bijis gala lietotājs un kuros izmantota UX, dizaina domāšanas vai dizaina sprinta pieeja. Nereti tieši auditorija spēj novērtēt risinājumu un to, vai tas strādā, labāk par ekspertiem. Priecātos redzēt ne tikai aģentūru, bet arī uzņēmumu, jaunuzņēmumu un radošo inividuālo profesionāļu pieteikumus — ticu, ka ļoti kvalitatīvi risinājumi, kas ne vienmēr tiek pienācīgi komunicēti un popularizēti plašākai sabiedrībai, rodas arī uzņēmumu iekšienē.

Kāda nozīme, Jūsuprāt, ir Dizaina balvai un kāpēc vērts piedalīties?

Manuprāt, nacionāla līmeņa dizaina balva ir ļoti būtiska gan kā sava darba kvalitātes novērtējums, gan kā nozares atzinība. Ne vienmēr darba dunā un steigā sev un kolēģiem pasakām pietiekoši atzinīgus vārdus par sasniegto — šis ir brīdis apstāties, apdomāt, novērtēt. Vienlaikus konkursam pieteiktie darbi veiksmīgi kalpo kā nozares brieduma rādītājs un kā iedvesmas vai piemērizpētes stāsti jaunākajiem kolēģiem nozarē, norādot virzienu, uz ko tiekties. Latvijas Dizaina balva ir būtiska kā nacionālās dizaina kopienas veidošanas pasākums — varam labāk iepazīt viens otru un pārliecināties, ka šeit pat vietējā tirgū ir lieliski piemēri un dizaineri.

Kādu padomu varat dot tiem, kuri vēlas iesniegt savus darbus?

Pirmkārt — nenobīties, un mēģināt! Veidojiet pieteikuma aprakstu saviem vārdiem, definējot problēmu un rezultāta ietekmi. Tas noderēs gan sava portfolio veidošanai un pašpromocijai, gan pārliecībai Dizaina gada balvas pieteikuma iesniegšanai. Ja esat lepns par padarīto un veidojāt risinājumu, iesaistot auditoriju, ja tajā ir inovācija un jauna pieeja, un risinājums sniedz pievienoto vērtību sabiedrībai, noteikti ir vērts ar savu sasniegto dalīties. Ne vienmēr uzvara ir galvenais, būtiska daļa no pieteikuma Dizaina gada balvai ir iespēja dalīties ar savu stāstu, iedvesmot ar to citus, popularizēt sevi un, protams, arī saņemt profesionāļu atgriezenisko saiti.

Par konkursu un pieteikšanās kārtību

Latvijas Dizaina gada balva ir augstākais apbalvojums dizaina jomā Latvijā, ko pasniedz ar mērķi apzināt, izvērtēt un popularizēt Latvijas dizaineru sasniegumus, kā arī stimulēt Latvijā radīta dizaina izmantošanu un dizaina nozares attīstību. Līdz 2025. gada maijam konkursu organizēs Latvijas Dizaina centrs.

 

Jaunā pieteikšanās kārtība paredz iespēju darbu autoriem vai to pasūtītājiem darbus iesniegt četras reizes gadā — rudenī, ziemā, pavasarī un vasarā —, tā padarot mierpilnāku gan pašu pieteikšanās procesu, gan arī strukturējot vērtēšanu. 2022. gada rudens pieteikšanās ilgs no 11. oktobra līdz 15. novembrim, 2023. gada pavasara pieteikšanās — no 2. līdz 31. janvārim. Darbi Latvijas Dizaina gada balvai jāpiesaka un tiks vērtēti piecās kategorijās: produktu dizains, pakalpojumu dizains, komunikācijas dizains, vides dizains un digitālie risinājumi.

 

Katrā Latvijas Dizaina gada balvas kategorijā atlases žūrijā darbosies priekšsēdētājs un divi žūrijas locekļi. Priekšsēdētāju pienākumus piekritušas uzņemties — grafikas dizainere, «Madara Cosmetics» līdzdibinātāja Liene Drāzniece, produktu dizainere, zīmolu «Mammalampa» un «Detales» izveidotāja Ieva Kalēja, UX dizainere un «Printify» dizaina vadītāja Līga Lētiņa, maģistra studiju programmas «Pakalpojumu dizaina stratēģijas un inovācijas» vadītāja, asociētā profesore Ilze Kundziņa, kā arī arhitekte un urbāniste, Rīgas pilsētas galvenā dizainere Evelīna Ozola.

 

Kā atlases žūrijas locekļi darbosies UX dizainers Mārcis Miķelsons–Germs, radošā direktore un režisore Una Rozenbauma, produktu dizainers un interjera arhitekts Mareks Birznieks, arhitekte Brigita Bula, grafikas dizainers un fotogrāfs Sandijs Ruļuks un industriālais dizainers Toms Mūrnieks.

 

Plašāka informācija par pieteikšanos konkursam — Latvijas Dizaina gada balvas mājaslapā.