Attēls — «Stopify»

Darbību uzsākusi jauna iniciatīva — ziedojumu platforma «Stopify», kas ļauj «abonēt» ikmēneša ziedojumu Ukrainas Bruņotajiem spēkiem. Velkot paralēles ar straumēšanas servisiem, idejas autors, radošais direktors Māris Upenieks cer parādīt — ja varam atļauties ik mēnesi maksāt par izklaidi, varam atbalstīt arī ukraiņu cīņu par brīvību.

Ziņas Fold 9. novembris, 2022

«Salīdzinot ar sabiedrības aktivitāti pavasarī, pa šiem daudzajiem mēnešiem mēs esam pieraduši pie kara Ukrainā, tāpēc ziedojumu un palīdzības apjoms ir manāmi sarucis. Tuvojas ziema, un atbalsts Ukrainas karavīriem ir svarīgāks nekā jebkad agrāk. Ienaidnieks neapstājas, nekaunīgie uzbrukumi ar raķetēm elektrostacijām un citām kritiskām būvēm situāciju tikai turpina saasināt. Sapratu, ka nevaru vairs būt pasīvs skatītājs visam šim,» par savu motivāciju izveidot «Stopify» platformu stāsta Māris Upenieks. Viņš norāda, ka mūsdienās ir pašsaprotami katru mēnesi veltīt noteiktu summu dažādiem straumēšanas servisiem. «Kā būtu, ja būtu iespējams «abonēt» ko daudz svarīgāku — mūsu kontinenta brīvību un nākotni?» jautā Māris. Pēc vairāku mēnešu brīvprātīga darba kopā ar digitālo risinājumu aģentūru «Cube» un citiem radošajiem profesionāļiem pagājušajā nedēļā platforma uzsāka darbību.

«Stopify» ļauj izvēlēties vienu no trim abonēšanas «plāniem» par noteiktu vai sevis izvēlētu summu, kas katru mēnesi nonāk platformas partneru, lielākās Latvijas labdarības organizācijas «Ziedot.lv» speciālajā «Stopify» fondā. Platforma sadarbojas ar Ukrainas vēstniecību Latvijā un saņem ziņojumus par akūtākajām Ukrainas Bruņoto spēku vajadzībām, lai tās iegādātos par «Stopify» savāktajiem līdzekļiem. Platformas sociālo tīklu kontos tiks regulāri publicētas atskaites par paveikto.

 

«Stopify» mājaslapas dizains veidots, atsaucoties uz straumēšanas platformām. Ukrainas armijas vajadzības mājaslapā attēlotas līdzīgi kā filmas «Netflix» — lietotāji var klikšķināt uz plakāta, lai noskaidrotu vairāk par konkrēto ziedojuma mērķi. «Metafora par straumēšanu palīdz mums auditorijai nokomunicēt to, ka ziedot ir viegli un pieejami, tāpat kā abonējot citus servisus,» stāsta Māris. Šī ideja ir palīdzējusi piesaistīt ziedotāju uzmanību sociālajos tīklos. Neskatoties uz neilgo darbības laiku, «Stopify» platforma paguvusi savākt jau vairāk nekā 29 000 eiro un piesaistījusi vairāk nekā 2300 abonentu. Serviss tiks svinīgi slēgts Ukrainas uzvaras dienā, vai arī tad, kad tiks parakstīts uz Ukrainas nosacījumiem balstīts miera līgums.

 

Abonēt ziedojumu straumēšanas servisu iespējams «Stopify» mājaslapā. Interesenti aicināti sekot platformas jaunumiem «Stopify» Facebook, Instagram un Twitter kontos.