Kampaņas «Stils—tekstils» publicitātes attēls

Lai aicinātu iedzīvotājus šķirot tekstilu, vides apsaimniekošanas uzņēmums «Eco Baltia vide» un «Latvijas Zaļais punkts» kopā ar reklāmas aģentūru «Magic» īstenoja kampaņu «Stils–tekstils». Pasvītrojot ilgtspējas ideju, arī kampaņas saturs ir pārstrādāts — reklāmas klipa pamatā ir repera Ozola dziesma «Stils», un tikusi pielāgota mājaslapa, kas izmantota kādā no iepriekšējām «Latvijas Zaļā punkta» kampaņām.

Ziņas Fold 8. jūnijs, 2023

«Stils–tekstils» koncepcija radās, «Magic» komandai parodējot Ozola dziesmas vārdus. Pārveidojot «Tas ira stils, stils, stils» par «Tas ira tekstils, tekstils, tekstils», uzreiz bijis skaidrs, ka ap šo ideju būtu iespējams uzbūvēt kampaņu, kas būtu pamanāma un kam būtu potenciāls kļūt par daļu no popkultūras. Turklāt, ņemot vērā, ka Ozols aktīvi darbojies ne vien mūzikas, bet arī stila jomā, reperis šķitis kā ļoti atbilstošs kampaņas vēstnesis.

 

Izstrādājot reklāmas video rullīti, izmantots dziesmas «Stils» oriģinālais videoklips — kadri pārveidoti, lai «stils» kļūtu par «tekstilu», un tajos digitāli ievietoti sarkanie tekstila šķirošanas konteineri. Šis process bijis izaicinošs, jo oriģinālais mūzikas video ir apzināti «sabojāts» ar raustīgiem kadriem un dažādiem VHS tipa filtriem.

Pārstrādes ideja īstenota arī kampaņas tīmekļvietnes izstrādē. Mājaslapas «Tekstils.lv» pamatā ir vietne, kas tikusi izmantota citā «Latvijas Zaļā punkta» kampaņā — nomainītas vien krāsas, attēli un teksti —, dodot lapai otro dzīvi. «Pārstrādāt jau eksistējošus materiālus kampaņas vajadzībām bija diezgan atsvaidzinoša pieeja radošajam darbam. No vienas puses, tas atviegloja dzīvi radošajai komandai, jo potenciālajam saturam bija konkrēts «rāmis», kurā iekļauties. No otras puses, tas bija izaicinoši, jo jānodod konkrēta ziņa un jārada interese, neražojot neko jaunu,» stāsta kampaņas radošais direktors Reinis Traidās.

 

Daļa no «Stils–tekstils» kampaņas bija arī teju 80 metru garais vides objekts «Stila aleja» Esplanādē, kur virs pilsētas iedzīvotāju un viesu galvām plīvoja simtiem novalkātu apģērbu, skaidri parādot, ka no stila līdz tekstila atkritumiem ir tikai viens solis. «Latvijas Zaļais punkts» norāda, ka kampaņas īstenošanas laikā, no 29. marta līdz 21. aprīlim, savāktas 174 tonnas tekstila, kas ir par 15% vairāk nekā mēnesi pirms tam.

Kampaņas veidojusi radošā aģentūra «Magic», PR aģentūra «Deep Wite», digitālā aģentūra «Element» un mediju aģentūra «PHD». Projekta radošā komanda: stratēģis — Rihards Ginters,
 radošais direktors — Reinis Traidās, mākslinieks — Harijs Grundmanis
, tekstu autors —Reinis Piziks, projekta direktore — Anete Cīrule, 
projekta vadītāja — Anda Apoga, animatori — Guntars Šmits, Franks Andrejs Pīrogs unDaniels Vuškāns, datorgrafiķis — Emīls Rupais, fotogrāfs — Māris Ločmelis.