Animācija — Katrīna Sadovņikova

Dziesmu un deju svētku nedēļa tuvojas kulminācijai. Šogad mūs priecē ne vien dalībnieku uzstāšanās, bet arī svētku vizuālā identitāte, ko izstrādājusi dizaina studija «Kid». Uzņēmuma vadošā dizainere Maija Rozenfelde, kura vada arī Latvijas Mākslas akadēmijas Dizaina nodaļu, rubrikā «Forša fīča» atklāj grafiskā dizaina rīku, kas būtisks viņas radošajam procesam.

Forša fīča Fold 7. jūlijs, 2023

«Savulaik, mācoties pie dizaina vecmeistariem Tonija Dispinjas (Tony DiSpigna) un Masimo Vinjelli (Massimo Vignelli), viņi mūs, studentus, daudz mocīja ar uzdevumiem, kas sākās ar pauspapīru — no pirmās skices līdz gala idejai, liekot vienu slāni pāri nākošajam, atkal un atkal uzlabojot iepriekšējo versiju. Tieši pārzīmēšanas procesā veidojas izpratne par burtu niansēm un raksturiezīmēm, kas katrai grafiskajai detaļai dod jēgu. Vienlaikus šāds piegājiens procesam trenē nepieķeršanos pirmajai skicītei, jo apzinies, ka tādas nāks vēl un vēl.

Laikā, kad AI rīki piedzīvo savu uzplaukumu, man vēl jo spēcīgāk gribas tverties pie pamatvērtībām, pie taustāmā un satveramā. Tur arī ir tā burvība, ka pauspapīram nav tāda «Cmd+Z» — ja sačakarējies, zīmē no jauna! Tajā var atklāt arī jaunrades potenciālu. Ak, un tā romantika pēc kāda laika! Klikšķinot cauri mapēm ar veciem ilustratora failiem, nekad neesmu izjutusi tādu cieņu pret ieguldīto darbu, kā pārlapojot trauslās pauspapīra skices.»

Vairāk par Maijas radošo procesu — FOLD intervijā.