«Gigi Bloks». Publicitātes foto

4. septembrī «Creative Business Cup» 2014 nacionālajā atlasē tika noskaidrots, kurš uzņēmums pārstāvēs Latviju starptautiskajā konkursā Kopenhāgenā un kuri trīs uzņēmumi piedalīsies starptautiskā apmācību programmā «Baltic Bootcamp».

Ziņas Fold 10. septembris, 2014

Nacionālajā atlasē piedalījās iepriekšējā konkursa kārtā izvēlētie pieci finālisti: «Espatte», «Flow Design», «Gigi Bloks», «HOS» un «Pompidoo». Konkursantu prezentācijas vērtēja žūrija, kurā strādāja: Jauno uzņēmēju centra konsultanti Jānis Straumēns, Vita Brakovska un Aivars Timofejevs, Dānijas Kultūras institūta pārstāvis Simons Drevsens Holmbergs, Kultūras ministrijas Kultūrpolitikas departamenta Radošo industriju nodaļas vadītāja Signe Adamoviča, SSE Riga Mentoru kluba pārstāvis Mārtiņš Krūtainis un «Creative Business Cup» 2013 nacionālās atlases uzvarētājs Kaspars Jursons.

Trīs apbalvotie dalībnieki balvā saņēma iespēju piedalīties «Baltic Bootcamp» apmācībās, kas oktobrī norisināsies Tallinā. Tās palīdzēs dalībniekiem uzlabot prezentācijas prasmi, biznesa plānu un komandas darba organizāciju, kā arī iepazīties ar citiem jauniem radošo industriju uzņēmējiem no Baltijas jūras reģiona.

Pirmo vietu un iespēju pārstāvēt Latviju starptautiskā konkursa finālā novembrī Kopenhāgenā ieguva uzņēmums «Gigi Bloks», ko izveidojuši Ilona un Edgars Viļumi. «Gigi Bloks» ir modulāri lielizmēra rotaļu klucīši, kas atdzīvina iztēli un iedvesmo bērnus būvēt pašiem savus izgudrojumus, celtnes un dzīvniekus. Klucīši ir ērti savienojami, viegli un droši, veidoti no videi draudzīga un izturīga kartona. Šī ideja ieguva žūrijas atbalstu tās radošuma, ilgtspējas, novitātes un tirgus potenciāla dēļ.

Otrā vieta tika piešķirta komandai «HOS» — Lienei Putniņai, Egilam Grasmanim un Jurim Kļavam. «HOS» ir matu taisnotājs, kas izmanto karstu gaisu, tādējādi esot saudzīgāks pret matiem kā tradicionāli matu taisnotāji. Ierīci radījis un patentējis frizieris, ņemot vērā savu pieredzi un zināšanas par matu ieveidošanas problēmām, klientu vēlmēm un vajadzībām. Konkursa gaitā «HOS» komanda spējusi būtiski uzlabot produkta dizainu un pārliecināt žūriju par idejas ilgstspēju, tehnoloģisko progresu un tirgus iespējām.

Trešās vietas ieguvējs ir apģērbu zīmols «Espatte», kuru izveidojušas Linda Kampara un Agrita Pantele. «Espatte» plāno uzsākt modulāru ziemas apģērbu ražošanu sievietēm — ikviens mētelis ietver sevī vairākus risinājumus Ziemeļeiropas mainīgajiem laikapstākļiem un aktīvam pilsētas dzīvesveidam, ļaujot saglabāt eleganci un individuālo stilu. Kopš «Creative Business Cup» iepriekšējām sacensībām «Espatte» veidotājas bija strādājušas pie tirgus izpētes, izveidojušas mājaslapu un radījušas pirmos apģērbu prototipus, kas žūrijai ļāva labāk izprast uzņēmuma mērķus un ieceres.

«Creative Business Cup» 2014 starptautiskā konkursa fināla sacensības notiks Kopenhāgenā 17.–18. novembrī.