Attēls — «H2E»

12. oktobrī tika apstiprināta jaunā Liepājas pilsētas pašvaldības identitāte — grafiskais standarts, kas radīts ar mērķi veidot pārskatāmu un skaidru pilsētas pārvaldi un vienota Liepājas tēla sajūtu gan pašos liepājniekos, gan pilsētas viesos. Jaunās identitātes autori ir dizaina birojs «H2E».

Sižeti Jeļena Solovjova 17. oktobris, 2017

Kā norāda Liepājas pilsētas pašvaldības pārstāvji, pirms vienotās identitātes ieviešanas vēsturiski Liepājā pastāvēja atšķirīgi iestāžu zīmoli. Šāds risinājums bija neizdevīgs, jo katra zīmola identitātes izstrādei un uzturēšanai tika tērēti līdzekļi, turklāt atšķirīgais iestāžu veidols apgrūtināja komunikāciju — informācija dublējās un bija mulsinoša iedzīvotājiem un pilsētas viesiem. Jaunās identitātes izveidei tika uzrunāti vairāki uzņēmumi, un pēc piedāvājumu saņemšanas darbs tika uzticēts dizaina birojam «H2E», kuri ir izstrādājuši arī Latvijas valsts pārvaldes iestāžu vienotu vizuālo identitāti.

Jaunajā identitātē dizaina birojs «H2E» pasvītro un grafikas valodā tulko Liepājas pilsētu un liepājniekus raksturojošas īpašības — spēku, dinamiku, robustumu, patiesumu un vienkāršību. Jaunieviestais grafiskais standarts ir mūsdienīgs, bet vienlaikus arī ilglaicīgi izmantojams un ērti pielāgojams. Dizaina autori ir respektējuši pilsētas vēsturi un identitātē saglabājuši Liepājas ģerboni un heraldiskās krāsas, taču vēsturiskos elementus papildinājuši ar jaunu un pamanāmu atpazīšanas zīmi — Liepājas uzrakstu. Nosaukums atklāj pilsētai tuvo vēja tēmu — tas ir veidots dinamiskā slīprakstā, un burtu garumzīmes ir «aizpūstas» jeb mainījušas savu atrašanās vietu. Melno pamattekstu papildina koši sarkans punkts, kas simbolizē jaunu ideju un iespēju sākumu, savukārt garumzīmes kā atsevišķas grafiskās vienības formē Morzes alfabēta struktūru, ko autori piedāvā izmantot neformālas komunikācijas vajadzībām. Iepriekš atšķirīgās Liepājas pašvaldības iestāžu zīmes tagad veido Liepājas logotips un iestādes nosaukums. Šāds risinājums informē par iestādes funkciju, reizē stiprinot un vienojot Liepājas pilsētas pašvaldības administrācijas tēlu.

«Identitātei ir jābūt dzīvai, tai ir jābūt tādai, ko iedzīvotāji paši vēlas lietot,» diskusijā par Liepājas jauno vizuālo identitāti uzsvēra dizaina biroja «H2E» vadošā dizainere Ingūna Elere. Lai izprastu lietotāju vajadzības, sadarbībā ar Liepājas pilsētas mārketinga komunikācijas plāna izstrādātājiem — reklāmas aģentūru «Wknd» — tika organizētas individuālas un grupu intervijas ar Liepājas pašvaldības, iedzīvotāju, nevalstisko organizāciju, uzņēmēju un mediju pārstāvjiem. Tika īstenotas arī radošas darba sesijas, kurās interviju dalībnieki veidoja topošās vizuālās identitātes platformas formulējumu.