Kadrs no «Runner's Guide to Riga»

Ar mērķi parādīt Rīgu kā pievilcīgu tūrisma galamērķi, kā arī popularizēt Rīgas maratonu, kas vienīgais ieguvis Zelta maratona titulu Ziemeļeiropas reģionā un nākamgad norisināsies jau 20. reizi, radīts īsfilmu sērijas «Rīga rīdzinieka acīm» jeb «Insider’s Guide to Riga» vienpadsmitais klips. Jāņa Norda režisētajā īsfilmā Rīgas iedzīvotāji parādīti kā īsteni skriešanas fani.

Sižeti Fold 2. oktobris, 2019

Īsfilmu sērija «Insider’s Guide to Riga» parāda tūristiem Rīgu, izmantojot asprātīgus stāstus un skatoties uz pilsētu ar rīdzinieku acīm. Jaunākā sērija «Runner’s Guide to Riga» gan nedaudz atšķiras, jo tajā Rīgu apbrīno reportieris no «Pasaules ziņām».

«Šis video turpina «Insider’s Guide to Riga» video reklāmu sēriju, taču vienlaikus tam ir jauns uzdevums — parādīt Rīgu kā nozīmīga notikuma, šajā gadījumā IAAF Gold Label maratona, norises vietu. Globālas nozīmes notikumus parasti iepazīstam ar ziņu reportieru palīdzību, un skatītājam nav iespējas pārliecināties, kas no viņu stāstītā atbilst patiesībai. Tā radās reportāža par Rīgu kā skriešanas galvaspilsētu komēdijas žanrā, klipa beigās parādot arī dokumentālus kadrus no Rīgas maratona,» komentē reklāmas aģentūras «DDB Latvija» radošais direktors Vairis Strazds. Kopš jaunākās sērijas «Runner’s Guide to Riga» publicēšanas Facebook septembra beigās to noskatījušies jau teju 130 tūkstoši sociālā tīkla lietotāji visā pasaulē. Videoklips ir izveidots, Rīgas Tūrisma Attīstības Birojam sadarbojoties ar reklāmas aģentūru «DDB Latvija», kas ir radījusi «Insider’s Guide to Riga» konceptu. Jaunā klipa režisors ir Jānis Nords, projekta vadītāja — Ance Jēkabsone, tekstu autors — Reinis Piziks, dizainers — Toms Vilītis. Klipu producējis Augustinas Katilius («Nonsense.tv») un filmējis operators Jurģis Kmins.

Īsfilmu sērija izpelnījusies starptautisku atzinību un virkni apbalvojumu, kam šogad pievienojās arī sudraba medaļa prestižajā Ņujorkas Filmu festivālā. Šobrīd «Insider’s Guide to Riga» ieņem pirmo vietu Starptautiskās Tūrisma filmu festivāla komitejas (CIFFT) konkursa kopvērtējumā.

«DDB Latvija» informē, ka saskaņā ar 2017. gada un 2018. gada tūristu pieauguma datiem, šī īsfilmu sērija bijusi viena no veiksmīgākajām kampaņām Rīgas tūrisma mārketinga vēsturē — Latvijā vērojams straujākais pieaugums starp Eiropas Savienības valstīm nakšņošanas skaitā viesnīcās un citās tūristu mītnēs pēdējo 25 gadu laikā.