Attēls — «Overpriced»

Kuldīga izvēlējusies dizaina aģentūras «Overpriced» veidoto zīmola vizuālās identitātes risinājumu Eiropas kultūras galvaspilsētas konkursam. Zīmols stāsta par pilsētu, kas novērtē savu vēsturi, bet vienmēr gatava atklāt sevi no jauna. Par identitātes vadmotīvu kļuvušas Kuldīgas lidojošās zivis, kas, tāpat kā pilsētas iedzīvotāji, ir sava ceļa gājējas.

Ziņas Fold 10. marts, 2021

Kuldīga ir viena no Latvijas pilsētām, kas kandidēs uz Eiropas kultūras galvaspilsētas statusu 2027. gadā. Noslēdzoties radošajam ideju konkursam, pilsēta ieguvusi savu zīmola identitātes veidolu. Piedalīties konkursā tika aicināti vairāki dizaineri, bet par projektam atbilstošāko ideju tika atzīts aģentūras «Overpriced» zīmola identitātes piedāvājums.

 

«Veidojot šī projekta zīmola dizainu, vēlējāmies atrast vienu nelielu, salīdzinoši vienkāršu, bet simboliski spēcīgu elementu, kas spētu sevī daļēji iekļaut plašo Kuldīgas novada vēsturi un tās iedzīvotāju dažādību. Kuldīgai piemīt vairāki šādi simboli, tomēr kā atbilstošāko šī projekta kontekstam izvēlējāmies lidojošās zivis, ko iespējams novērot Ventas rumbā katru pavasari. Šīs zivis, kas šķietami spītīgi dodas un cīnās pret straumi, kļuva par spēcīgu ietvaru, domājot par Kuldīgas novada vēsturisko attīstību un nākotnes vīziju. Arī Kuldīga un tās iedzīvotāji nemitīgi meklē neierastus ceļus, lai saglabātu un turpinātu attīstīt savu vēsturisko mantojumu, pilsētvidi un dabu,» zīmola identitātes nozīmi skaidro «Overpriced» vadītājs Aigars Mamis.

 

«Zīmola dizaina pamatā tiek apspēlēts Kuldīgas iniciālis, kurā netieši norādīta arī atsauce uz šīm lidojošajām zivīm kā cita ceļa gājējām. Kopumā zīmola dizains pauž vēstījumu par Kuldīgu, kas izteikti mīl savu pagātni, bet ir gatava pa neierastiem ceļiem doties jaunos sevis meklējumos,» stāsta Aigars.

Projekta «Kuldīga — Eiropas kultūras galvaspilsēta 2027» vadītāja Kristīne Zvirbule  pauž: «Galvenais zīmola identitātes veidošanas mērķis ir radīt autentisku stāstu un izcelt Kuldīgas neatkārtojamās vērtības.»

 

«Kuldīgas novadam gatavošanās process Eiropas kultūras galvaspilsētas konkursam nozīmē daudz vairāk par vēlmi iegūt statusu. Tā ir iespēja analizēt Kuldīgas attīstības virzienus, kritiski apzināt esošo resursu izmantošanu, izvirzīt jaunus, ambiciozus mērķus pilsētas un visa novada attīstībai. Ar dalību šajā projektā vēlamies atdzīvināt, ieviest jauninājumus, iesaistīt, provocēt un attīstīt gan Kuldīgas novadu, gan tās iedzīvotājus,» uzsver Kristīne.

 

2027. gadā kāda Latvijas pilsēta un kāda Portugāles pilsēta kļūs par Eiropas kultūras galvaspilsētu. Kultūras ministrijas izsludinātajam priekšatlases konkursam šobrīd pieteikušās deviņas pilsētas: Kuldīga, Liepāja, Cēsis, Daugavpils, Jūrmala, Ogre, Jēkabpils, Valmiera un Jelgava. Tomēr citām pilsētām ir vēl laiks iesniegt savus pieteikumus līdz 2021. gada 4. jūnijam. Konkursa uzvarētāju paziņos 2022. gada vasarā.