Ilustrācija — FOLD, izmantojot rokasgrāmatas vizuālo noformējumu

Latvijas Sociālās uzņēmējdarbības asociācija (LSUA) kopā ar partneriem no Lietuvas un Igaunijas izveidojusi vadlīnijas sociālās ietekmes komunikācijai. Rokasgrāmata radīta ar mērķi palīdzēt jaunatnes organizācijām un sociālajiem uzņēmumiem saprotami un efektīvi informēt sabiedrību par savu darbu.

Ziņas Fold 4. augusts, 2022

LSUA norāda, ka organizācijām un uzņēmumiem ir svarīgi pārvaldīt savu sociālo ietekmi, un tikpat būtiski ir par to pastāstīt savai auditorijai, darbiniekiem un brīvprātīgajiem, tādējādi panākot efektīvāku organizācijas darbu. Mērķtiecīga un konsekventa komunikācija var palīdzēt gūt plašāku atpazīstamību un iespējas piesaistīt finansējumu, sadarbības partnerus un darbiniekus, veicināt atbalstu organizācijas idejām un stiprināt tās autoritāti attiecīgajā nozarē.

 

Rokasgrāmatā aprakstīti komunikācijas stratēģijas veidošanas pamatprincipi un doti padomi efektīvai vēstījuma nodošanai. Materiālā apkopoti dažādi komunikācijas kanāli un norādes par to, kādu mērķauditoriju caur tiem iespējams sasniegt. Rokasgrāmatā iekļautas arī pamatlietas, kas jāzina, radot vizuālo, audio un video saturu, un līdzās teorijai tiek piedāvāti arī tīri praktiski ieteikumi, piemēram, apkopoti rīki, kas noder satura veidošanai. Autori vērš uzmanību uz būtiskiem aspektiem, kas jāņem vērā, veidojot komunikāciju, piemēram, datu aizsardzību. Vadlīnijas papildina piemēri, kuros sīkāk analizēta dažādu materiālu, kā preses relīzes un infografikas, veidošana.

 

Lai gan rokasgrāmata nepiedāvā padziļinātas zināšanas par komunikāciju, tā var kalpot kā ceļa karte tiem, kuri vēlas jēgpilni un mērķtiecīgi pastāstīt par savu darbu plašākai auditorijai. Autori vēlas iedrošināt arī mazas organizācijas, kurām trūkst resursu visaptverošas sociālās ietekmes komunikācijas stratēģijas izstrādei un ieviešanai, soli pa solim pie tās strādāt: «Lēnām sākot, var turpināt attīstīties un sasniegt lielas lietas — jo vairāk runāsiet par savu organizāciju, jo lielāka iespēja saņemt atbalstu un paplašināt komandu nākotnē.»

 

Sociālās ietekmes komunikācijas vadlīnijas pieejamas LSUA mājaslapā. Izveidotais materiāls ir daļa no projekta «Baltic: Youth: Impact:», kurā tapusi arī rokasgrāmata sociālās ietekmes pārvaldībai, par kuru rakstījām iepriekš.