Publicitātes foto

«AirDog», bezpilota lidaparāts ar «GoPro» kameru, šobrīd «Kickstarter» kampaņā savācis jau 500 000 ASV dolāru un izziņojis nākamo mērķi — miljons dolāru. Pārsteidzoši, ka ierīce, kas radījusi apvērsumu ekstrēmo sporta veidu filmēšanā no gaisa, radīta zemē, kurā nav ne kalnu, ne okeāna — Latvijā.

Sižeti Fold 3. jūlijs, 2014

Filmēšana ir ierasta ekstrēmo sporta veidu daļa — ne tikai lai radītu iespaidīgus triku video, bet arī treniņu nolūkiem. Ieraksti ļauj sportistiem analizēt kļūdas un izsekot progresam. Aizraušanās ar ekstrēmajiem sporta veidiem vieno arī visus «AirDog» komandas biedrus — savā brīvajā laikā inženieri, programmētāji un dizaineri ir pieredzējuši snovbordisti, kaitbordisti, skeitbordisti and motokrosa braucēji. «Helico Aerospace Industries», uzņēmuma, kas radījis «AirDog», vadītājs Edgars Rozentāls ar vindsērfingu, veikbordu un kaitbordu aizraujas jau kopš 15 gadu vecuma, un labprāt brauc arī ar snovbordu, longbordu un motociklu.

«AirDog» ir neliels, veikls, salokāms četru rotoru lidaparāts, radīts īpaši filmu veidotājiem un ekstrēmo sporta veidu entuziastiem, kas izmanto «GoPro» kameras. Izmantojot «AirDog», nav nepieciešams ne operators, ne pilots, jo tas automātiski seko signālam no programmējamas ierīces «AirLeash», kas liekama uz sportista rokas, stūres vai ķiveres. Lidaparāts veic kalkulācijas, lai koriģētu lidojuma virzienu un nomērķē kameru uz lietotāju, kurš uzvilcis «AirLeash». Signāls darbojas līdz pat 300 metru attālumam. «AirDog» izmanto divasu žiro stabilizatoru, lai horizonts visos no gaisa filmētajos video būtu līmenī un lai attēlam netraucētu vibrācija.

«AirDog» ir seši dažādi sekošanas režīmi, kurus lietotājs var programmēt un kontrolēt ar «AirLeash» aproci un telefona aplikāciju. Piemēram, automātiskās izsekošanas režīmā «AirDog» precīzi atkārtos sportista pārvietošanās trajektoriju, saglabājot iepriekš noteiktu augstumu un attālumu, bet relatīvās izsekošanas režīmā lidaparāts saglabās noteiktu attālumu no sportista un nemainīgu leņķi attiecībā pret ziemeļu virzienu. Programmatūra atļauj arī saglabāt un atkārtot noteiktas trajektorijas, noturēt «AirDog» fiksētā pozīcijā virs zemes, kā arī kontrolēt to manuāli.

Filmējošais lidaparāts ir radīts ekstrēmiem apstākļiem — tas labi darbojas lietū, sniegā un zemā temperatūrā, tam ir trieciendrošs korpuss un sadursmes jutīga motora izslēgšanas sistēma. «AirDog» sver nepilnus divus kilogramus un ir viegli salabojams. Tā baterija darbojas no 10 līdz 20 minūtēm atkarībā no lidojuma ātruma. Pacelšanās un nolaišanās ir pilnīgi autonomas — lidaparāts nolaižas sportista kustības trajektorijas galā vai arī atgriežas pacelšanās vietā, ja baterija tuvojas izsīkumam.

Šobrīd «Kickstarter» platformā līdzekļus ražošanai vāc arī cits līdzīgs produkts, «HEXO+», kurš jau sasniedzis savu miljons ASV dolāru mērķi. Signālu vadošas aproces vietā tas izmanto viedtālruni. Jāpiebilst, ka no šādas tehnoloģijas «AirDog» atteicās jau produkta attīstības sākumā, jo dinamiskos sporta apstākļos viedtālrunis nav piemērotākā vadības ierīce.

«AirDog» attīstībā ieguldīts gads, un šobrīd produkta prototips ir gatavs ražošanas uzsākšanai 2014. gada septembrī. «AirLeash» dizains vēl tiks uzlabots, samazinot ierīces izmērus un dažādojot stiprināšanas iespējas. Pašlaik «AirDog» komanda ir aizņemta ar lidaparāta popularizēšanu pasaulē un finansējuma piesaisti, bet nākotnes plānos ir tālāki uzlabojumi, piemēram, sistēma, kas ļautu lidojumā izvairīties no šķēršļiem, peldoša nolaišanās platforma un aksesuāru kolekcija.

Plašāka informācija par «AirDog» pieejama tā mājaslapā un «Kickstarter» kampaņas lapā.