Publicitātes foto

Pūļa finansēšanas vietnē «Indiegogo» šonedēļ veiksmīgi kampaņu uzsācis jauns, Latvijā radīts, produkts «Ampple» — skaņu pastiprinošs iPad aizsargvāciņš. Tam ir pārdomāts dizains, augsta skaņas kvalitāte un funkcionalitāte, kas lietotājam sniedz iespēju savā planšetdatorā pašam baudīt un citiem demonstrēt audiovizuālo saturu, kuru nenomāc apkārtējie trokšņi.

Sižeti Veronika Viļuma 13. maijs, 2016

«iPad ir pazīstams ar augstas izšķirtspējas displeju, kas filmām, raidījumiem un spēlēm nodrošina uzteicamu video kvalitāti, taču skaņas kvalitāte nereti piekāpjas vizuālajai,» viens no «Ampple» dibinātājiem un idejas autors Viesturs Sosārs iezīmē problēmu, kas pamudinājusi radīt portatīvu skaņas iekārtu, kura padarītu iPad lietošanas pieredzi patīkamāku arī skaņas ziņā. «Ja vienam cilvēkam ar iPad esošo skaņu ir pietiekami, tiklīdz kā telpā ir divi vai vairāk cilvēku, ar to ir par maz,» Viestura sacīto papildina uzņēmuma līdzdibinātājs, dizaineris Rihards Funts.

Forma un funkcija

Lai iPad darbotos trīs reizes skaļāk, «Ampple» produktos izmantots skaņas korekcijas algoritms «Coneq» un inovatīvs akustikas dizains skaņas kanālos aizsargvāciņa – skaļruņa iekšpusē. Lai arī šobrīd tas paredzēts trim iPad modeļiem, 9,7 collu iPad Pro, iPad Air un iPad Mini, Bluetooth ļauj to savienot arī ar citām šo tehnoloģiju atbalstošām ierīcēm. «Nav mazsvarīgi, ka, pateicoties Bluetooth, «Ampple» var izmantot ne tikai kā vāciņu, bet arī vienkārši kā skandu, kas var stāvēt uz galda,» norāda Kaspars Kalnišs, trešais «Ampple» līdzīpašnieks, kurš komandā pārrauga tehniskos jautājumus. Iebūvētais sensors detektē iPad klātbūtni un maina skaņu, atkarībā no tā, vai tas ir ielikts vāciņā vai atrodas ārpus tā. Tāpat tajā iestrādāta arī atsevišķi uzlādējama 5000mAh baterija, kas darbojas līdz desmit stundām, tāpēc vāciņš netērē paša iPad jaudu.

«Ampple» aksesuāri izgatavoti no izturīga polikarbonāta materiāla un sver aptuveni 450 gramus, bet pašu iPad padara biezāku par 12–14 milimetriem. Tā dizains ir eleganti neuzkrītošs un bez liekām detaļām, kas traucētu produkta lietojamībai. «Ampple» netraucē iPad funkcijām, nebloķē tā pogas, kameru vai mikrofonu, tāpat iespējams pievienot arī austiņas: «Arguments par labu austiņu lietošanai ir tāds, ka tās jāizmanto, lai netraucētu citus publiskā telpā, taču, tikko kā tu vēlies kaut ko demonstrēt un dalīties ar audiovizuālu saturu, tās nav risinājums. Tās joprojām var pievienot — ir padomāts, lai darbotos visas iPad perifērās iekārtas,» komentē Kaspars. Arī aizverot ekrāna aizsargvāciņu, skaļruņi turpina darboties, kas īpaši noderīgi ir pasākumos, lai pasargātu ierīci no fiziskiem bojājumiem.

Uzstādīt mērķi

Šobrīd «Ampple» aksesuāri pieejami četrās krāsās — klasiski melnā, koši sarkanā, piparmētru zaļā un pūļa finansējuma vietnes «Indiegogo» violetajā. Viesturs stāsta, ka violetie vāciņi būs kā atpazīstamības zīme tiem, kuri noticējuši «Ampple» projektam jau tā sākotnējā stadijā un pirmie atbalstījuši kampaņu ražošanas uzsākšanai, bet vēlāk vairs nebūs pieejami. Tomēr pārdomātai kampaņai svarīgi noteikt arī «stretch goals» jeb izlemt, kas notiks, ja savāktā summa pārsniegs gaidīto. Viens no «Ampple» mērķiem šādā gadījumā ir papildināt piedāvāto krāsu klāstu.

Ar «Indiegogo» kampaņas palīdzību «Ampple» plāno sakrāt 50 tūkstošus dolāru, un nepilnu četru dienu laikā 34% no šī mērķa jau ir savākti. Piedaloties kampaņas finansēšanā, interesentiem ir iespēja savā īpašumā iegūt «Ampple» par cenu no 95 līdz 125 dolāriem. Jautāts, kāda tā vēlāk varētu būt veikalos, Viesturs teic — aptuveni 150 dolāri. Tomēr pagaidām tās ir vien aptuvenas aplēses, kas veiktas pēc novērotā CES tehnoloģiju izstādē un konsultācijām. «Realitātē ir tā, ka mēs cenšamies izdomāt, cik tas varētu maksāt, un tad saražot tā, lai tas būtu izdevīgi,» uzņēmējs komentē.

Mācās no citu kļūdām

Taisnības labad jāatzīmē, ka «Ampple» nav pirmie, kas iedomājušies par šāda produkta izveidi: «Pasaulē ir bijuši mēģinājumi to darīt, un tie ir cietuši neveiksmi. Mums liekas, ka mēs saprotam, kāpēc tas tā ir noticis. Veiksmi no neveiksmes atšķir detaļas. Šis ir mēģinājums izdarīt dažas lietas citādāk, nekā tas ir darīts līdz šim,» apņēmības pilns ir Viesturs. Viņš norāda, ka citu neizdevušies centieni «Ampple» ir laba, nevis slikta ziņa: «Ja nebūtu bijis neviena mēģinājuma, es būtu ļoti aizdomīgs, jo, acīmredzot, produktam nav tirgus vai piemīt kāds cits trūkums.»

«Ampple» savu darbu uzsāka tieši pirms gada ar nosaukumu «Sonocase», tomēr tas bijis pārāk aprakstošs. Turklāt grūtības varētu sagādāt preču zīmes reģistrēšana Amerikā, kur audio tehnikas nozarē atpazīstamību jau ieguvusi kompānija ar līdzīgu nosaukumu. «Ampple» komandai bijis skaidrs, ka vārds jāmaina tagad nevis vēlāk, kas būtu mulsinoši īpaši tad, ja kampaņa izdosies. Tā sevi pieteica «Ampple» — «amplified «Apple»».