«Babbit». Publicitātes foto

Piektdien, 17.maijā, starptautiskā konkursa «Creative Business Cup 2019» (CBC) nacionālajā finālā uzvarēja inovatīvas mūzikas atskaņošanas iekārtas «Babbit» autori. Uzņēmums pārstāvēs Latviju Kopenhāgenā, kur konkurēs ar vairāk nekā 50 jaunuzņēmumiem no visas pasaules

Sižeti Fold 20. maijs, 2019

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Radošo industriju inkubatora vadītāja Karine Kalniņa, kura strādāja CBC nacionālā fināla žūrijā, stāsta, ka jaunuzņēmumu sniegums vērtēts, liekot punktus piecās kategorijās — tirgus potenciāls, radošums, komanda, risku analīze un unikalitāte. Augstāko novērtējumu ieguva «Babbit», kas šovasar piedalīsies gan Baltijas reģiona konkursā Helsinkos jūnijā, gan CBC finālsacensībās Kopenhāgenā jūlijā, kur sacentīsies par pasaulē radošākā jaunuzņēmuma titulu un naudas balvu 7000 eiro vērtībā.

Gan Helsinkos, gan Kopenhāgenā notiks ne tikai sacensības, bet arī  meistarklases, lai vēl labāk sagatavotos savas biznesa idejas prezentēšanai un pārdošanai jau starptautiskajā tirgū.

Nacionālā uzvarētājuzņēmuma «Babbit» biznesa ideja ir inovatīva mūzikas atskaņošanas iekārta, kas radīta, lai arī paši mazākie ģimenē varētu lietot «Spotify». Bērni patstāvīgi atskaņo mūziku, novietojot rotaļlietas uz iekārtas. Mūzikas izlases bērniem veidojuši četri nozares profesionāļi — Ingus Ulmanis, Egons Reiters, Andris Sējāns un Kaspars Zaviļeiskis. «Babbit» ir arī viens no septiņiem Radošo industriju inkubatora šī gada pavasarī uzņemtajiem dalībniekiem.

Uz CBC starptautiskā konkursa finālu Kopenhāgenā dosies arī nacionālās atlases otrās un trešās vietas ieguvēji. Otro vietu ieguva jaunuzņēmum «Tooche», kas darina apavus no ilgtspējīgiem materiāliem, piemēram, ananasu lapām un filcētas vilnas. Savukārt trešajā vietā ierindojās «YoPlayDo» ar platformu futbola akadēmijām un treneriem spēlētāju datu un statistikas uzskaitei.

CBC konkursa nacionālās atlases žūrijā bija LIAA Biznesa inkubatoru nodaļas vadītāja Laura Očagova, Dānijas Kultūras institūta Latvijā vadītājs Simons Drevsens Holmbergs (Simon Drewsen Holmberg), start–up eksperte Heidi Sveina (Heidi Svane) no Dānijas, dizaina biroja «H2E» vadošā dizainere Ingūna Elere, pagājušā gada CBC Latvijas uzvarētāja «Gamechanger Audio» līdzdibinātājs Didzis Dubovskis un Toms Rusovs no «Solfegio», kas otro vietu CBC nacionālajā finālā ieguva 2017. gadā.

«Creative Business Cup» ir globāla iniciatīva, kuras misija ir uzņēmējdarbības un inovāciju stiprināšana. Ikgadējā konkursa mērķis ir atbalstīt radošas idejas un veicināt inovāciju attīstību, palīdzot jaunuzņēmumiem no dažādām pasaules valstīm satikties ar investoriem un potenciālajiem sadarbības partneriem, sasniegt globālo tirgu, rast jaunus kontaktus, kā arī piesaistīt papildu finansējumu sava biznesa tālākās izaugsmes veicināšanai. Līdz šim CBC konkursā Latviju pārstāvējuši uzņēmumi «Vividly», «Connection Codes», «Anatomy Next», «GIGI Bloks» un «Gamechanger Audio».