Ketas Gūtmanes jaunāko kolekciju ietekmējis pašreizējais pasaules stāvoklis, kurā vairāk esam pārņemti ar digitālā visuma radīšanu, nevis reālās dzīves pilnveidošanu. Dizaineres zīmols tiecas sasniegt jaunas mērķauditorijas, piedāvājot apģērbus gan ikdienas valkāšanai, gan laikmetīga dizaina drēbniecību.

Ziņas Fold 27. janvāris, 2022

Ar savu jauno priekšpavasara kolekciju Keta Gūtmane raugās Z paaudzes virzienā. «Viņi definēs modi jaunam laikmetam, lobēs zaļo domāšanu, izmainīs patēriņa kultūru un korporatīvo vidi, piešķirs jaunu statusu nepazīstamām lietām un lidos uz Marsu,» par kolekcijas iedvesmu stāsta Gūtmane. Kā norāda dizainere, jauniešu ģērbšanās stilam šobrīd piemīt neparasts veids, kā intuitīvajam likt izskatīties «pareizi». Arī apģērbu kolekcijas stila noformējumā akcentēts jauneklīgums un viegla ironija par sociālo mediju toksiskās vides nospiedumiem. Vizuālos materiālus papildina vairāki video, kuros manāma gan viegla pašironija par sociālo tīklu un mārketinga mašinēriju, kā arī korporatīvās vides un digitālās kultūras elementi.

 

Lai gan kolekcija pievēršas digitālajai videi, tā nav domāta vien jauniešiem — Gūtmane vēlas iedvesmot sievietes iekļaut savā garderobē ko laikmetīgu, uzdrīkstēties pieņemt drosmīgākus stila lēmumus un būt atšķirīgām. Piemēram, smalkvilnas žakete, kas bijusi katrā Ketas Gūtmanes sezonas leksikā, šoreiz izgatavota no caurspīdīga, slāņaina tīkliņveida materiāla, ko mēdz izmantot sporta jakās.

Tāpat kā jebkuru citu sfēru, arī modes industriju pamatīgi ietkmējusi pandēmija. Tas pamudinājis Ketu Gūtmani meklēt jaunus veidus, kā turpmāk darboties un pastiprināt savu digitālo klātbūtni, kā arī aktivizēt tiešsaistes tirdzniecību. Šobrīd zīmols piedāvā divas dažādas apģērbu līnijas — «KG Basic Line» un «Black Line». «KG Basic Line» iekļauti mūsdienīgi un kvalitatīvi apģērbi ikdienai par pieejamu cenu. Šī līnija iegādājama tikai tiešsaistē un adresēta jaunākai auditorijai. Savukārt «Black Line» apģērbu līnija ir zīmola kodols. Kā norāda dizainere, kolekcijas dizainā pateikts un atspoguļots viss, kas viņu šobrīd «emocionāli uzvelk».

 

Gūtmanes radītajos apģērbos tiek likts uzsvars uz laikmetīgu dizainu un augstu kvalitāti. Tikpat būtiski ir arī ilgtspējas aspekti. Jaunums kolekcijā ir Japānā ražots tekstilmateriāls, kas austs no otrreizēji pārstrādātas pastmasas pudeļu poliestera šķiedras. No šī tīklveida materiāla izgatavoti «Art Nouveau» sērijas bodiji, kuru apdrukās apspēlēti mūsdienu jaunās — digitālās — mākslas elementi. Gūtmane atklāj, ka ar Japānas ražotājiem sadarbojusies jau agrāk: «Viņu tekstildizaina idejas, pielietotās tehnoloģijas, darba ētika un kvalitāte vienmēr ir bijusi pārsteidzošā līmenī.»

 

Kolekcijas māksliniecisko ieceri un tēlu veidojusi Keta Gūtmane. Foto un video — Krists Zankovskis, matu sakārtojums — Diana Payton, grims — Russ1an B1tch un Anete Sidlovska. Modele no aģentūras «The Bromodels». Kolekcija tapusi ar Valsts Kultūrkapitāla fonda atbalstu.