2016. gada rudens–ziemas kapsulkolekcija. Foto — Bruno Kabucis

«Talented» ir pazīstamā Latvijas modes zīmola «I’m Your Shirt» jaunā, uzlabotā versija. Līdz ar nosaukuma maiņu audzis tā piedāvāto apģērbu klāsts, un sadarbībā ar stikla mākslinieku un dizaineri Arti Nīmani tapuši kapsulkolekciju papildinoši aksesuāri. Aizvadītajā Rīgas modes nedēļā «Talented» prezentēja jauno, 2017. gada pavasara–vasaras kolekciju.

Sižeti Veronika Viļuma 22. novembris, 2016

Zīmola «Talented» dizainere Indra Miklāva stāsta, ka iedvesmu 2017. gada pavasara–vasaras kolekcijai smēlusies pamestās militārās bāzēs, kurās daba ir lēni un pārliecinoši guvusi virsroku pār smagnējām militārām būvēm un dārgām nāves mašīnām. Tēmu viņa turpinājusi pētīt muzejā, iepazīstoties ar vēsturisko Latvijas armijas apģērbu un tā funkcionālajām detaļām, lai tās izmantotu jaunās safari stila kolekcijas radīšanā. Tieši militārajā stilā Indra vienmēr saskatījusi funkcionalitāti un devu seksīguma, modes dizaineri saista arī tam raksturīgais dabīgo materiālu izmantojums. «Savukārt safari stilā ir daudz militāru detaļu, bet tam ir pavisam cits, pat ļoti civils mērķis — radīt komfortu svešu zemju iepazīšanas un izzināšanas procesā. Un ceļojot ir iespējams iekarot citas zemes, tām neko neatņemot,» komentē Indra.

«Talented» jaunākajā kolekcijā iekļautas kokvilnas, lina, kokvilnas mežģīņu blūzes un kreklkleitas, poplina un lina krekli, to papildina kokvilnas gabardīna «chinos» bikses un šorti, kā arī kokvilnas plašķauduma jakas, kombinezoni un svārki. Kolekcijas kopējā stilistika svārstās no minimālisma līdz safari un militārajām ietekmēm, tā papildināta ar izteikti  sievišķīgiem kontrastējošiem akcentiem — puscaurspīdīgām mežģīnēm un volānu kaskādēm.

«Talented» specializējas kreklu un kreklkleitu dizainā un izgatavošanā, un vēl līdz septembrim bija pazīstams kā «I’m Your Shirt», kas dibināts 2012. gadā. Indra stāsta, ka sākumā zīmols bija iecerēts kā tiešsaistē lietojams kreklu konstruktors, taču šobrīd viņi ir «izauguši no krekla» un gatavi piedāvāt plašāku apģērbu sortimentu, no konstruktora atsakoties. Joprojām saglabājusies dizaineres radīto kreklu un kreklkleitu atpazīstamības zīme — atšķirīgas krāsas podziņa katrā no tiem.

Zīmola svarīgākās vērtības ir kvalitāte, asprātība un svaigums, tā apģērbu nēsātāji — zinātkāri un idejām bagāti. «Pie «Talented» nonācām, kad kādā sapulcē sākām padziļinātāk pētīt mūsu reālo klientu — kas ir tie cilvēki, kuri pie mums atgriežas pēc jauniem pirkumiem. Secinājām, ka viņi visi ir talantīgi cilvēki — komponisti, mākslinieki, vadītāji, zinātnieki utt.,» Indra skaidro, kā radies jaunais zīmola nosaukums. Ieviesta arī tradīcija reizi gadā izveidot kapsulkolekciju sadarbībā ar kādu talantīgu cilvēku. Tā zīmola maiņa nosvinēta ar kapsulkolekciju, kas tapusi kopā ar stikla dizainera un mākslinieka Arta Nīmaņa zīmolu «Glass Muse» — Nīmaņa īpašajā stikla apstrādes tehnikā speciāli kolekcijai radītas rotas un aproču pogas.