Koša, mūsdienīga un atmiņā paliekoša — tā desmitajā radošās izcilības festivālā «Adwards 2015» novērtēta skeitparka «Monsterparks» grafiskā identitāte, saņemot «PrintArt» kategorijas specbalvu «GrandArt». Identitātes autors ir Jānis Zālītis.

Sižeti Ieva Laube 22. maijs, 2015

Pērnā gada pavasarī, savā ceturtajā pastāvēšanas gadā, «Monsterparks» piedzīvojis vērienīgu pārbūvi, kļūstot par modernāko, kvalitatīvāko un lielāko iekštelpu skeitparku Baltijas valstīs. Vietai, kurā attīstās vietējā ekstrēmo sporta veidu kultūra, notiek starptautiska līmeņa sacensības un tiek rīkotas skeitborda, BMX un inline skolas bērniem un jauniešiem, bijusi nepieciešama arī atbilstoša vizuālā identitāte.

Tās autors Jānis Zālītis stāsta, ka izaicinājums bijis izveidot grafisko valodu, kas būtu gan saprotama vecākiem, kas uz skeitparku ved savas atvases, gan pietiekami interesanta un uzrunājoša arī sportistiem, kas ar ekstrēmo sportu nodarbojas desmit, piecpadsmit gadu un pat ilgāk. Par iedvesmu logotipa vizuālās formas izveidei kalpojusi skeitparkā aizgūtā ģeometrija — asie stūri un ieapaļie izliekumi: «Galvenais, ko logotipā gribēju parādīt, bija skeitparku kā vietu raksturojošus elementus. Logotipa grafiskās zīmes forma ir «Monsterparka» nosaukuma pirmais burts, kurā simboliski attēlots skeitparks gan kā fiziska telpa, gan vieta, kur cilvēkiem satikties, nodarboties ar fiziskām un radošām aktivitātēm, eksperimentēt.»

Tā tapusi virkne krāsainu logotipu variāciju, kuru līnijās atklājas skeitparkā sastopamās konstrukcijas — pusrampas, trepītes, nobraucieni, tramplīni un citi elementi. Tos kombinējot, iespējams veidot dažādas tekstūras, fonus un krāsu laukumu attiecības, kas apvienojumā ar burtveidolu ļauj iegūt daudzveidīgus grafiskos risinājumus. Grafiskā stilistika ir vienota visiem «Monsterparks» vizuālajiem materiāliem: plakātiem, aploksnēm, nodarbību abonementiem, dāvanu un vizītkartēm, kā arī skeitparka konstrukcijām un kreklu dizainam.

Jānis Zālītis ir grafikas dizaineris, ilustrācijas un fotogrāfijas entuziasts, kas šobrīd savu ikdienu pavada, strādājot reklāmas aģentūrā «Guilty» kā mākslinieciskais direktors. Brīvajā laikā nodarbojas ar ekstrēmo skrituļslidošanu un ir izveidojis Latvijas ekstrēmo skrituļslidotāju kopienu therolling.lv.