Foto — Andrejs Strokins

Apavu dizaineres Elīnas Dobeles jaunā pavasara–vasaras kolekcija «Alvīne» ir ne tikai izteikti personisks ceļojums atpakaļ bērnībā, bet arī pagrieziena punkts viņas radošajā darbībā. Piesātinātas krāsas papildina zīmola pastāvēšanas laikā līdz šim nepieredzēti izteiksmīgas papēžu formas.

Ziņas Veronika Viļuma 11. marts, 2016

«Jau kopš bērnības Kurzemes dzimtas māju bēniņi ir bijuši brīnumainākā burvju lāde pasaulē! Kādu dienu pagājušajā vasarā es tur atradu vecmāmiņas sešdesmito gadu lakādas laiviņas — noapaļoti kantainais purns, neliels papēdis un purngalos sabāzti vates pikucīši… Tieši šīs kurpes laiku pa laikam bērnībā paslepus pielaikoju,» dizainere Elīna Dobele atklāj, kā radusies iedvesma «pamainīt savus darba instrumentus un skata leņķi», lai veidotu 2016. gada pavasara–vasaras kolekciju, kas lepojas ar Elīnas vecmāmiņas vārdu — Alvīne. Tāpat nosaukti arī kolekcijas greznākie apavi — šņorkurpes no piesātināti bordo zamšādas ar zelta putekļiem, bet citiem modeļiem doti ne mazāk spēcīgi latviešu sieviešu vārdi — Austra, Velta un Vilma, kā sauca Alvīnes māsas, un Zenta.

«Alvīne bija īsta saimniece savās lauku mājās, tomēr viņa vienmēr rūpējās arī par savu tēlu — katūna kleitas, svētku priekšauti, uzacis krāsoja ar ugunī apdedzinātu krustnagliņu. Galds vienmēr bija klāts ar baltu galdautu un servīzi. Vienīgi viņas sastrādātās rokas liecināja par smago dzīvi,» Elīna atceras savu vecmāmiņu, kura, dažādus laikus pārdzīvojusi, allaž bijusi apveltīta ar īstu kurzemnieces spītu, lepnumu un izturību. Tieši viņa meitenei iemācījusi izprast dabu, darbu un mīlestību, un nu Elīna radījusi kolekciju — cieņas apliecinājumu visām drosmīgajām un elegantajām vecmammām. Tas gan nenozīmē, ka šie apavi domāti tikai kundzēm gados.

Zīmolam raksturīgo ģeometrisku plakņu un līniju saspēli Elīna Dobele īstenojusi arī šajā kolekcijā, taču pirmoreiz notikuši tik ievērojami eksperimenti ar papēžiem. Arī oriģinālās apavu liestes ir autordarbs. Visi konstruktīvie dizaina risinājumi un spēcīgā krāsu gamma «Alvīne» apavos izvēlēti, lai paskaidrotu kolekcijas stāstu. Materiālos un toņos vienlaikus jaušams dziļš pamatīgums un izsmalcinātība — izmantoti zelta putekļi, mīksta kazāda, tumšās šokolādes piesātinātā krāsa, koši violeta ponijāda un dadžu ziedu lillā.