Publicitātes attēls

Noslēdzoties Latvijas nacionālajai atlasei, izziņoti pieci spēcīgākie radošie uzņēmēji, kuri iekļuvuši pasaules čempionāta «Creative Business Cup» nākamajā atlases kārtā.

Sižeti Fold 18. maijs, 2016

Dalībai radošo uzņēmēju pasaules čempionātā «Creative Business Cup» bija pieteikušies 16 Latvijas uzņēmēji, kuri pasākumā «radi!» mēneša ietvaros prezentēja savas biznesa idejas žūrijai. Nākamajā atlases kārtā iekļuva pieci pretendenti, kuri ieguva iespēju apmeklēt «Baltic Booster» meistarklasi Tallinā un turpināt cīņu nākamajā konkursa kārtā.

Par vienu no labākajiem žūrija atzina jaunās uzņēmējas Ievas Sulutauras «Bee in», par kuru FOLD rakstīja gada sākumā. Uzņēmums piedāvā dabīgu alternatīvu ēdiena uzglabāšanai — elpojošas kokvilnas un bišu vaska drāniņas, kurās iespējams ietīt maizi, sieru vai pārsegt tās jau pagatavotam ēdienam. Saskaroties ar roku siltumu, produkts kļūst elastīgs un viegli veidojams vēlamajā formā.

Konkursā Latviju pārstāvēs arī zīmols «Dusis» — ergonomisks un daudzfunkcionāls zvilnis, kura funkcionalitāte ļauj to transformēt dažādās formās un veidos atbilstoši tā lietotāja vēlmēm.

Žūrija atzinīgi novērtējusi arī tehnoloģiju uzņēmumu «Edurio», kas skolām un valsts, pašvaldību institūcijām ļauj ērti iegūt un analizēt atgriezenisko saiti no skolēniem, skolotājiem un vecākiem. «Edurio» dod iespēju efektīvi strādāt pie skolu kvalitātes uzlabošanas un skolotāju profesionālās attīstības, kā arī atvieglo akreditācijas procesu.

Tāpat konkursā savu dalību turpina uzņēmums «Epicoach», kura mērķis ir attīstīt «gudro» apģērbu ražošanu. «Epicoach» apģērbs spēj digitāli kopēt valkātāja kustības, kas ļauj mērīt un atšķirt pareizu kustību tehniku no nepareizas, tādējādi mācot to valkātāju, piemēram, pareizi braukt ar sniega dēli.

Piektais Latvijas pārstāvis «Creative Business Cup» ir virtuālās realitātes rīks «Vividly», kas radīts, lai paaugstinātu būvniecības procesa efektivitāti. Tas palīdz pasūtītāju, arhitektu un būvniecības uzņēmumu savstarpējā komunikācijā, lai nodrošinātu optimālu lēmumu pieņemšanu.

Kultūras ministrijas uzdevumā nacionālo atlasi organizēja «Jauno uzņēmēju centrs», kas darbojas Latvijā kopš 2010. gada. Minētos konkursa dalībniekus žūrija izraudzījās, balstoties uz idejas unikalitāti, uzņēmuma komerciālajām iespējām un tirgus potenciālu.

«Creative Business Cup» ir starptautisks konkurss radošo industriju uzņēmējiem, kas norisinās ik gadu un pulcē 60 valstu pārstāvjus no visas pasaules. Dalība konkursā sniedz uzņēmējiem iespēju veidot starptautiskus kontaktus, piedalīties semināros un diskusijās, prezentēt savu ideju ārvalstu investoriem un potenciālajiem sadarbības partneriem, pilnveidot zināšanas un prasmes par radošo industriju biznesa attīstību, kā arī iegūt balvas.