Attēls — «Brandbox»

Novembra sākumā, atzīmējot savu desmitgadi, Madonas novads ieviesa jaunu vizuālo identitāti. Jauno zīmolu ciešā sadarbībā ar pašvaldību izstrādājusi dizaina aģentūra «BrandBox». Logotipā izmantota vārdu spēle «Mana Madona», savukārt par novada saukli izvēlēts optimistiskais «Esam augstāk!».

Ziņas Evelīna Ozola 3. decembris, 2019

Jaunā vizuālā identitāte radīta, lai skaidrāk pozicionētu novada tēlu un lai skaidrotu novada nozīmi Vidzemes, Latvijas, kā arī Eiropas mērogā. Madonas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Agris Lungevičs vēlas, lai novads spētu iet līdzi laikam: «Vizuālā identitāte ir viens no pasākumu kopumiem, kas, pēc manām domām, veicinās novada attīstību un vairos novada atpazīstamību citos Latvijas reģionos, kā arī iedzīvotāju pašapziņu un lokālpatriotismu.»

 

Piesaistītā dizaina aģentūra «BrandBox» Madonas novadam izstrādājusi zīmola stratēģiju, zīmola leģendu, saukli, logotipu, vizuālo identitāti un zīmola grāmatu. Jaunās novada identitātes izstrādes procesā iesaistīti arī novada iedzīvotāji, lai noskaidrotu izplatītākās asociācijas un sajūtas par savu novadu. «Kā jebkuram novadam vai pilsētai, sarežģītākais ir atrast un pareizi izcelt to īpašo, atšķirīgo, kas tam piemīt. Zīmolam ir jābūt ne tikai atraktīvam un tūristus piesaistošam, bet arī iedzīvotājus un viņu vērtības integrējošam. Tam jābūt tik spēcīgam un saturīgam, lai ar to vēlētos asociēties katrs novada iedzīvotājs. Tieši šis aspekts radošajā procesā bijis vissarežģītākais — atrast visatbilstošāko izteiksmes veidu, jo vienlīdz nozīmīgu vērtību Madonas novadā ir daudz,» stāsta «BrandBox» radošais direktors Ēriks Šulcs.

Novada jaunizveidotais logo ir lakonisks un viegli atpazīstams, ietverot vārdu spēli «Mana Madona» un mainīgus, pielāgojamus simbolus — katram novada pagastam un kapitālsabiedrībai ir izstrādāts savs «Mana Madona» logotips, un savus individuālos logotipus varēs veidot arī skolas, uzņēmumi un pat iedzīvotāji. Logotipam, sauklim un citiem virsrakstiem izvēlēts draudzīgs un viegli lasāms burtveidols «Axiforma».

 

Savukārt par novada saukli izvēlēta frāze «Esam augstāk!» Tā nozīmi komentē Ēriks Šulcs: «Madonas novads ir augstākais novads Latvijā pēc fakta, bet pats svarīgākais — sauklis ir uz darbību aicinošs. Skatāmies augstāk! Darām augstāk! Dzīvojam augstāk! Mēs taču gribam būt augstāk! Savukārt zīmola grafiskais risinājums «Mana Madona» dod iespēju gan iedzīvotājiem, gan viesiem aizpildīt to ar savu pieredzi, emocijām un iecerēto — tātad padarīt to dzīvu!»

 

Novadam izstrādāta arī jauna mājaslapa, vizuālā identitāte jau iedzīvināta sociālajos tīklos un suvenīros. Telpiska logotipa versija — vides objekts uzstādīts Madonas Priežu kalniņā, kur novada iedzīvotāji un viesi var fotografēties un, daloties ar šīm fotogrāfijām, popularizēt Madonas vārdu tuvu un tālu pasaulē. Vizuālās identitātes izstrāde novadam izmaksājusi nepilnus 12 tūkstošus eiro (ieskaitot PVN). Ar vizuālo identitāti iespējams tuvāk iepazīties «BrandBox» mājaslapā.