Foto — Liene Pētersone

«Melancholia V» ir jau piektais modes dizaineres Ivetas Vecmanes vērojums par sievietes spēku, šoreiz ļaujot sajust ilgi gaidīto vasaras brīvību. Ar šo kolekciju Vecmane aizsāk jaunu tradīciju, piedāvājot divas kolekcijas gadā, tādējādi nošķirot ziemas un vasaras apģērbu līnijas. Nupat durvis vēris arī dizaineres zīmola veikals.

Ziņas Paula Gāgane 14. jūnijs, 2021

Turpinot Ivetas Vecmanes iespriekšējo kolekciju stāstu, «Melancholia V» izzina Latvijas sievietes kodu. «Uzmanības centrā ir sieviete, kura nāk no mazas, bet tradīcijām bagātas valsts. Viņas sievišķais spēks nodots paaudžu paaudzēs, tāpēc ir sīksts pat savā ārējā trauslumā,» vēsta kolekcijas apraksts. Šī stingrā, bet reizē maigā sievišķības izpausme skaidri manāma apģērbu piegriezumā — klasiskie, pat arhitektoniskie tērpu silueti pieguļ ķermenim, izceļot tā aprises, savukārt tērpiem izmantotie dabiskie materiāli — lins, zīds, zīda tafts, kokvilna un plānā vilna — mīkstina striktās formas. Pamanāms akcents šajā kolekcijā ir dekoratīvās kabatas.

 

«Tādu redzu mūsdienu sievieti — pārlaicīgu, izvēloties klasiskus griezumus, ilgtspējīgus, augstas kvalitātes materiālus, bet vienlaikus ļoti mūsdienīgu un spējīgu pārsteigt un valdzināt ar savu individualitāti un, jā, arī neatkarību, brīvību,» atklāj dizainere.

Tikko durvis vēris pirmais Ivetas Vecmanes veikals Rīgā. Apmeklētājiem būs iespēja iegādāties gan zīmola apģērbus, gan dažādu vieszīmolu izstrādājumus: rotas, traukus, interjera priekšmetus, foto, dizaina drukas izdevumus un citus mākslas objektus. Plašās telpas, kas salona vajadzībām iekārtotas Miera ielā 17, tiks izmantotas arī dažādu pasākumu rīkošanai.

 

«Latvijas sieviete pērk iedvesmu, emocijas, iedrošinājumu — to, kā, iespējams, vēsturiski ir trūcis, bet pēc kā ikviena ļoti ilgojas mūsdienās. Atšķirībā no Rietumeiropas, apģērbs mūsu valstī vairāk ir funkcionāls, ne estētisks, taču, atskatoties mūsu etnogrāfiskajās liecībās, latviete zina skaistuma vērtību un nozīmi, tikai viņai darba dunā tā ir jāatgādina. Arvien biežāk izskan pieņēmums, ka veiksmes rādītājs nav tikai statuss vai ienākumi — veiksmīga sieviete mūsdienās tiecas apvienot tik daudz, taču tā nav sacensība. Priekšplānā izvirzās labsajūtas, dzīves misijas un citi eksistenciāli jautājumi. Apģērbs ir valoda, kurā runājam. Ir svarīgi, lai tas nav pretrunā vai nav mēms, jo tad neizmantojam ārkārtīgi svarīgu resursu,» par savu zīmola pievienoto vērtību stāsta Iveta Vecmane.

 

Sekot līdzi «Iveta Vemane» jaunumiem, kā arī iepazīties ar visu «Melancholia V» kolekciju iespējams zīmola mājaslapā.