Publicitātes attēls

Noslēdzot Latvijas Dizaina gada balvas 2023 fināla žūrijas ekspresinterviju sēriju, žūrijas priekšsēdētājs, dizaina stratēģis, zīmolu dizaina aģentūras «Bond & Coyne» līdzdibinātājs un direktors Maiks Bonds (Mike Bond) no Lielbritānijas dalās savos novērojumos par Latvijas dizainu.

Intervijas Fold 30. jūnijs, 2023

Maika vadītā Londonas aģentūra «Bond & Coyne» sniedz radošus, stratēģiskus un digitālus pakalpojumus klientiem no izglītības, tehnoloģiju, mediju un zinātnes jomām. Uzņēmums veidojis inovatīvus interaktīva dizaina projektus, līdzekļu vākšanas iniciatīvas un godalgotas publikācijas un kampaņas. Maiks pasniedz dizainu, radošo domāšanu un uzņēmējdarbību Karaliskajā Mākslas koledžā Londonā un ir izglītības kopienas «Oppi Global» loceklis. Viņš ir arī karjeras izziņas lietotnes «WonderWhat.co.uk» un dizaina sprinta iniciatīvas «Work As One» līdzdibinātājs.

Kā kopumā vērtē Latvijas Dizaina gada balvas 2023 nominantus?

Daudzās kategorijās kvalitātes latiņa bija ļoti augsta, tāpēc man bija patiess prieks piedalīties darbu vērtēšanas procesā – un vēl lielāks pagodinājums būt žūrijas priekšsēdētājam.

Vai, vērtējot darbus, iezīmējās kādas Latvijas dizaina stiprās un vājās puses?

Daudzus no iesniegtajiem darbiem, it īpaši visspēcīgākos, raksturoja patiesa mērķtiecība. Pieteikumos redzējām dizainerus, kuri iepazīstināja jaunas auditorijas ar dizainu un iesaistīja tās dizaina procesā. Vairākos darbos redzēju vēlmi pēc pārmaiņām, izaugsmes un komerciāliem panākumiem. Īpaši spēcīgs bija vides un pieredžu dizains.

Vai kāds no nominētajiem darbiem tevi pārsteidza?

Individuāli neviens darbs mani nepārsteidza — lai gan es patiešām priecājos par spēli «The Case of the Golden Idol» kā patiesi inovatīvu un interaktīvu darbu. Kopumā mani pārsteidza poētiskā valoda un cieņa pret dziesmu, ko redzēju vairākos pieteikumos, kā arī dziļais nacionālais lepnums. Es novērtēju šo Latvijas dizaina iezīmi un uzskatu, ka tā ir nozīmīga Latvijas dizaina pieejas daļa.

Vai nominēto darbu vidū tev bija kāds favorīts, kas netika tālāk?

Man ļoti patika «Emori» lietotne. Kā dizaina pasniedzējs es zinu, cik daudz darba tiek ieguldīts šādos projektos. Ļoti novērtēju lietotnes prezentāciju, autoru komandas sadarbības mērogu un dizaina klātbūtni katrā pieteikuma aspektā. Es novēlu «Emori» veidotājiem visu to labāko turpmākajā karjerā — viņiem ir potenciāls sasniegt augstus mērķus.

 

Latvijas Dizaina gada balvai 2023 kopumā tika iesniegti 159 darbi, kas ir līdz šim lielākais pieteikto darbu skaits augstākajam apbalvojumam dizaina jomā Latvijā. Dalībai konkursa otrajā kārtā atlases žūrija izvirzīja 59 darbus — rudens un ziemasnominantus —, kurus tālāk vērtēja fināla žūrija. Konkursa finālā tika iekļauti 19 darbi: divi digitālie risinājumi, pieci komunikācijas dizaina darbi, trīs pakalpojumi, četri produkti un pieci vides dizaina darbi. 2. jūnijā tika pasniegtas balvas labākajiem darbiem katrā no kategorijām, kā arī «Grand prix», ko ieguva arhitektūras birojs «Ēter» par izstādes «Weird Sensation Feels Good: The World of ASMR» scenogrāfiju Londonas Dizaina muzejā. Plašāk par LDGB 2023 ieguvējiem — šeit.